ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

רוכשים דירה חדשה – כמה דגשים שאסור לפספס!

דגשים בעת עסקת רכישת נכס נדל"ני

לרכוש דירה בארץ, זה לא עניין של מה בכך. מחירי הנדל"ן גבוהים מאד: ישנם מיסים שהרוכשים צריכים לשלם: יש לקבל אישור למשכנתא או מימון לרכישת דירה: והדרך לקבלת כלל האישורים, המסמכים והפעולות – לא תהיה קצרה. אם אתם נמצאים בשלב בו אתם רוצים לרכוש דירה, חשוב שתשימו לב למספר דגשים בעת התהליך:

מימון

כיום, כמעט כל מי שרוכש דירה, זקוק למימון כמו משכנתא או הלוואה לרכישת דירה. משכנתא היא הלוואה גדולה אותה יש להחזיר לבנק במשך תקופה ארוכה, בעוד שהנכס שרוכשים באמצעות המימון, שייך לבנק עד לפירעון ההלוואה. נסו לבדוק איזה מסלולי משכנתא יתאימו לתקציב הנתון לכם, ולאורח החיים שלכם.

סוג הפרויקט

בכל הנוגע לרכישת דירה, ישנם לא מעט פרוייקטים שיאפשרו לכם רכישת דירה במחיר אטרקטיבי. החל מפרויקטים של התחדשות עירונית (כמו פינוי בינוי, תמ"א 38, פרויקט, שימור מבנים כדומה) עד ליוזמות והקמת מבנים חדשים בכול רחבי הארץ. בזמן שאתם בוחרים דירה שנמכרת בבניין שעבר תהליך שיקום – רצוי לפנות אל עוד פינוי בינוי מומלץ שיוכל לספק לכם ליווי בעת התהליך. בכך תוכלו להימנע מלהפסיד כסף בעת רכישת הדירה.

מיסים ותשלומים

חשוב לכלול בתקציב שלכם גם תשלומים מיסים, בעוד שמי שרוכש דירה שנייה ושלישית יצטרך לשלם למדינה מס רכישה. בדקו אילו תשלומים נוספים תצטרכו לבצע וכללו אותם תקציב הנתון לרכישת הנכס.

אמינות הקבלן והיזם

אם בחרתם לקנות דירה מקבלן, חשוב לבחון את אמינות הקבלן והיזם, זאת דרך פנייה אל רשם החברות. גוף ממשלתי זה יספק לכם מידע אודות הקבלן והיזם, המקצועיות שלהם רישומם בפנקס הקבלנים ומידע אודות פרוייקטים שביצעו.

זמני כניסה

בדקו מהם זמני הכניסה המשוערים אל הדירה. חשוב כי כלל הפרטים יהיו מעוגנים בחוזה מסודר שנבדק על ידי עורך דין נדל"ן.

זכויות בטאבו

במידה ואתם רוכשים דירה חדשה או יד שתיים, חשוב לבדוק של מי הזכויות בדירה בטאבו ולשים לב כי הנכס אינו מעוקל על ידי הבנק. בדיקה כזאת אפשר לבצע גם באמצעות משרד עורך דין, או שיש אופציה להכנס לאתרים שבתשלום סמלי: ינפקו לכם הפקת נסח רישיון מתוך פנקסי המקרקעין.

ביצוע בדק בית

כאשר הדירה מוכנה לקראתם, רצוי לפני קבלת המפתחות והעברת התשלום האחרון לקבלן – לבצע בדק בית בנכס. פעולה זאת מתבצעת על ידי אנשי המקצוע והם קונסטרקטורים מקצועיים. אנשי המקצוע יבדקו את המבנה, את התשתיות שלו, את האיטום ושאר אלמנטים שקיימים בו, ויפיקו דוח מסודר אודות הממצאים. הדוח שיפיק איש המקצוע, יכול לשמש אתכם בבית המשפט, במידה והדירה לא נבנתה כהלכה. במקרים כאלה רצוי לפנות אל עורך דין נדל"ן שיוכל לספק לכם ייצוג בבית המשפט.

שימו לב לכל הדגשים, ותוכלו לבצע עסקת נדל"ן חכמה.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן