ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

כך עורך דין מגן עליכם בעת קניית נכס מקבלן

הגנה משפטית בעת קניית נכס מקבלן

לקיחת עורך דין לצורך קניית דירה מקבלן היא איננה חובה, אך היא בהחלט יכולה להתהדר בטייטל של "המלצה חמה". חשוב לזכור כי בכל עסקת מקרקעין באשר היא, ומבלי שנעמיק במידת מורכבותה, עלולה להביא עמה הפתעות לא נעימות מהן יש להתמגן ככל הניתן. את כל ההתמגנויות למיניהן, נהוג לעגן בתוך חוזה מכר מסודר הכולל בתוכו סעיפים ותתי-סעיפים רבים מרובים.

מטרתו של עורך דין מקרקעין היא לדעת לחזות את כל התרחישים האפשריים, ולהבטיח את ביטחונם של לקוחותיו תוך שהם מפחיתים את הסיכון שבחתימה על העסקה.

גם עסקת רכישה של דירה מקבלן מצריכה היערכות ותכנון נכונים והפחתת הסיכון למינימום האפשרי בכלל היבטי העסקה, ובעיקר בהיבט הקשור להיבט הכלכלי ועלויות העסקה הכוללות.

ערובות לרוכש הנכס

בעוד שעבור הרוכש הפרטי, מדובר בעסקה מרגשת שתשנה את מציאות חייו מן הקצה אל הקצה, הרי שעבור הקבלן מדובר בעסקים בלבד ובטח לבטח שלא בפעם הראשונה. לכן, חשוב לוודא כי החוזה איננו רק מגן על הקבלן עצמו, כי אם משמר את בטיחותו של הרוכש בעת ביצוע העסקה הלכה למעשה.

על-כן, החוק מעגן הגנה ברורה על הרוכש על-פיה אין הקבלן יכול לגבות מן הקונה סכום של למעלה משבעה אחוזים מתוך ערכה של הדירה, וזאת בכפוף לתנאים מסוימים. על-פי חוק מכר הדירות, מגבלה זו קיימת על הקבלן במקרים בהם טרם מסר לרוכש את הערבויות הבנקאיות הנדרשות כמו גם טופסיאדה אשר מעידה על כך כי הנכס נרשם לטובתו של הקונה.

תקני בנייה גבוהים

למרבה הצער, ישנה תופעה שבה הבניינים החדשים של ימינו זוכים ל"טיפול" לא הולם מצד הקבלן ועובדי הבנייה אשר חוסכים בעלויות. ישנם מקומות שבהם החסכונות הם מתבקשים ויעילים, אך ישנם גם מקרים בהם מדובר ב"חסכון" שמסכן חיי אדם! על אף שאין הדבר חוקי בכל היבט שהוא, מומלץ בכל זאת לעגן זאת תחת חוזה המכר וזאת כדי להבטיח את ביטחונו של הרוכש ככל הניתן.

על כן, בחוזה המכר ניתן לחייב את הקבלן על כך שייתן מטעמו את הפירוט המלא של הדירה, זאת לצורך סקירתה על-ידי איש מקצוע חיצוני. לאחר שהדבר עבר את בדיקתו של איש מקצוע מיומן, ניתן לסכם זאת בחוזה כי הדירה וחוזקה כפי שצוינו בתכנית המתאר, תיבנה באופן מדויק וללא כל שינוי.

תוכן שעשוי לעניין אותך:

נמצאים בעת עיצומה של מכירת דירתכם? קבלו מידע מקיף על שירותי ליווי משפטי למכירת דירה >>>

איחורים במסירה

איננו רוצים להשבית שמחות, אך במרבית המקרים של רכישת דירה חדשה, אתם תצטרכו להמתין קצת מעבר לתקופה שניתנה בחוזה.

בענף הבנייה ישנם לעתים אתגרים ובעיות שלא היו חלק מן התכנון ולכן המסירה עלולה להתאחר במספר חודשים. עם זאת, חשוב לעגן בחוזה את המגבלה שקיימת על הקבלן, שכן אחרת הוא יכול למשוך אתכם כאורך הגלות. במסגרת הבדיקות שנעשות על-ידי עורך דין מקרקעין, ייבדק האם החוזה מתייחס למסירת הנכס ואיחורים במועדים.

חשוב להגביל את המסירה גם במתן בדיקה על-ידי איש מקצוע חיצוני אשר יבדוק האם הנכס אכן עומד בכל התקנים הנדרשים.

זקוקים לייעוץ וליווי משפטי?

דוגמאות אלו הן רק על קצה המזלג, וישנה קשת רחבה של היבטים עליהם עורך דין צריך לתת את הדעת בעת קניית נכס חדש.

משרד עורכי דין שירן גוילי דהן ישמח ללוותכם בעסקה המרגשת והמשמחת ולספק את מלוא ההגנה הנדרשת.

משרדנו ממוקמים בראשון לציון, ואנו זמינים עבורכם במספר הטלפון: 052-5488851

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן