ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

עורך דין מכירת דירה

עו"ד מכירת דירה ונכסים

עסקת נדל"ן היא איננה עניין של מה בכך וחשוב שאת כלל מהלכיה ילווה עורך דין מקצועי בעל ידע וניסיון. בעוד שמרביתנו נוהגים לראות בצד הרוכש ככזה הזקוק לשירותיו של עורך דין, חשוב לזכור כי לליווי המקצועי תרומה ניכרת עבור שני הצדדים.

משרד עורכי דין שירן גוילי-דהן, מספק שירותי ייעוץ וליווי משפטיים מקיפים לבעלי נכסים אשר מחליטים על ביצוע עסקת מכירה של דירות, קרקעות ונכסים נוספים. עורך דין מכירת דירה יידע כיצד לשמור על האינטרסים של בעלי הנכסים תוך שימת דגש ובקיאות בכלל הסעיפים, החוקים והתקנות הנדרשים על-פי מדינת ישראל. בד בבד, ינהל עורך הדין את כלל התקשורת מול הצד הרוכש ויבחן את החוזה על פרטיו השונים.

ייצוג משפטי למוכרי דירות

ההחלטה למכור נכס מביאה עמה אפשרות לתשואה נאה של מאות אלפי ואף מיליוני שקלים. עם זאת, התנהלות לא נכונה באחד משלבי העסקה עלולה להזיק לרווחיותה ואף לעלות בזמן יקר מפז. עורך דין מומחה למקרקעין בעל ידע וניסיון בליווי עסקאות מכירה, יפעל לייצג את מוכרי הדירה לאורך כל אחד משלביה של העסקה ולאתר "כשלים" ו"מכשולים" שונים העלולים לעכב את ביצועה.

לקבלת שיחה חוזרת השאירו פניה באתר:

לייעוץ מעורך דין מכירת דירה: 052-5488851

לקבלת שיחה חוזרת

אילו פרטים עורך דין מכירת דירה יבדוק?

כדי למנוע הפתעות לא נעימות, חשוב לערוך בדיקות מקיפות טרם התחלת הליכי מכירת הנכס. להלן מספר פרטים חשובים שיש לבדוק מבעוד מועד:

בדיקת נסח טאבו

נסח טאבו הינו מסמך רשמי המופק על-ידי המשרד לרישום המקרקעין. עורך דין המלווה את העסקה, יבדוק ויוודא מיד כי הזכויות אכן רשומות עבור בעליו של הנכס. מדובר בלא פחות מאשר תעודת הזהות המתארת את הנכס ואת פרטיו השונים.

נסח טאבו כולל ערב רב של פרטים חשובים וביניהם שיעבודים ועיקולים. בחינה קצרה ומקצועית של המסמך תעניק "אור ירוק" ראשוני למכירת הנכס.

עורך דין מכירת דירה

גובה המיסוי

מס שבח – מושג חשוב שעל בעלי נכסים להכיר הוא "מס שבח". מס זה מוטל על המוכר וזאת בגין הרווח שקיבל עבור עסקת הנדל"ן. בעוד שבעבר, ניתן פטור למס שבח עבור כל מי שמכר את דירתו בטווח של למעלה מ-4 שנים דאז מכר את דירתו הקודמת, הרי שכיום בעלי דירה נוספת או נכס להשקעה נדרשים לתשלום מס בגובה 25%.

בכל הנוגע למס שבח, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בליווי מכירת דירה ובמיסוי מקרקעין וזאת כיוון שמס השבח מתעדכן באופן תכוף. איש מקצוע יבחן את הנושא על בוריו ויבדוק האם החוק מתיר פטורים אפשריים או תשלום מופחת על מס.

היטל השבחה – בעוד שמס שבח יחושב על-פי רווחיו של בעל הנכס, היטל השבחה הינו תחום שונה במהותו ומטרתו וזאת לאור העובדה שהוא חל כאשר בוצע שינוי מטעם הוועדה המקומית לתכנון ובניה. תמורות שבוצעו על-ידי הוועדה והשביחו את הנכס, ישולמו אליה בעת מימוש הזכויות, קרי מכירת הכנס.

מטרת של עורך דין מקרקעין למכירת דירה היא למנוע הפתעות שיכאבו לכיס ולבדוק האם צפוי תשלום נוסף שאיננו נלקח בחשבון על-ידי בעלי הנכס.

האם ישנן הפתעות נוספות?

שימו לב כי חלק ניכר מעבודתו של עורך מכירת דירה היא לצפות "הפתעות" שעלולות להזיק לכדאיות העסקה. לכן, בדיקה נוספות שתיערך תוודא כי אין כל חריגות המצריכות הליכים סבוכים אל מול גורמים מוניציפליים.

לעתים מאותרות חריגות כאלו ואחרות הדורשות הליכים ביורוקרטיים סבוכים יותר וסבוכים פחות. מומלץ לפתור את הנושא בטרם פסיעה אל עבר ביצוע עסקת נדל"ן.

לקבלת ליווי מעורך דין מכירת דירה: 052-5488851

לקבלת שיחה חוזרת

הכנת המסמכים הדרושים והחזקת המחאה בנאמנות

קצרה היריעה מלהכיל את המידע המקיף על כלל עסקת המכירה ופרטיה. עם זאת, חשוב לציין כי מתפקידו של עורך דין מכירת דירה היא לגבש, לבדוק ולאשר את נוסח הסכם המכר תוך הכנת כלל המסמכים והטפסים הנדרשים מטעם שני הצדדים.

כמו כן, במעמד החתימה על ההסכם, יימסר שיק שיופקד בנאמנות על-ידי עורך הדין המייצג את מוכר הנכס. עורך הדין יוודא כי כלל סעיפי החוזה והתהליכים הנדרשים להשלמת העסקה מבוצעים כהלכה.

זקוקים לליווי מקצועי במכירת נכס / דירה? התקשרו עכשיו: 052-5488851  או השאירו פניה באתר.

שירן גוילי-דהן, משרד עורכי דין בראשון לציון

שאלות פופולריות

הרי קנינו את הדירה בזמנו וכבר התנסינו בעסקאות מקרקעין, האם באמת כדאי שניעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין?

דעו כי ניתן לערוך עסקאות נדל"ן באופן עצמאי ללא עזרתו של עורך דין מקרקעין, זאת למעט מספר פרטים משפטיים מצומצמים בלבד. עם זאת, ככל שאנו בטוחים כי אתם מנוסים בתחום הנדל"ן ומכירים את סעיפיו המשפטיים השונים, מומלץ שעין מקצועית תבחן את כלל ההיבטים של העסקה וכך תבטיח את ביטחונכם כי אכן מדובר במהלך כדאי מבחינה כלכלית. 

נושאי מיסוי המקרקעין, בחינת חוזה המכר על כל פרטיו השונים, מתן ערבויות שיבטיחו את בלעדיות העסקה, הם רק חלק קטן מן התהליך שנעבור יחד. משרדנו שם לעצמו למטרה, להבטיח את בטחון לקוחותיו וזוהי למעשה המהות של קבלת שירות מטעם עורך דין נדל"ן.

עם כל הכבוד, זה עתה הכרנו. אם כך, מה הוא ניסיונכם בתחום?

למשרדנו ניסיון עשיר בליווי עסקאות מקרקעין מתחומים שונים. החל מעסקאות פשוטות "קלאסיות", דרך לעסקאות בעלות מורכבות משפטית הטומנות בחובן סכסוכים והפרות הסכמים ועד לפרויקטים מרובי דירות.

כדי לשמר את ה'אותנטיות' של המלצות לקוחותינו, אנו ממליצים לכם לגשת לחשבון הפייסבוק שלנו ולכתוב את שמנו בגוגל כדי למצוא את הכרטיס העסקי, שם תוכלו למצוא המלצות אמיתיות, ולא ציטוטים המובאים באופן שרירותי באתר.

עם אלו פרטים עלינו להגיע לפגישה הראשונית עמכם?

על כך נשמח לענות בצורה מפורטת יותר בשיחה טלפונית שבה גם נבין את מאפייניו של הנכס המדובר. ככלל, אין צורך להביא כל מסמך וכלל הפרטים ייבדקו באופן ישיר במהלך הפגישה ולאחריה. דוגמה קלאסית היא בדיקת נסח הטאבו המתפקד כתעודת הזהות של הנכס. דרכו נבין את כלל הפרטים הקיימים ונבטיח שלא יצוצו כל הפתעות בהמשך אשר יובילו לטרפוד העסקה דוגמת חריגת בנייה, זכויות על הנכס ועוד.

אם אנחנו מעבירים את הדירה במתנה ולא מוכרים, יש הבדל?

בהחלט יש הבדל בהיבטים רבים, לרבות היבטי מס.

ועם זאת, חשוב לציין שמכירת או העברת דירה, אלו הן שתיהן עסקאות נדל"ן לכל דבר ועניין, ועל-כן הן מוכרחות לעבור את אותם תהליכים.

כן יש יתרונות שונים שצריך לדעת כיצד לנצל נכון וכיצד לעשות זאת מבחינת הדיווחים לרשויות על-פי חוק.

עד איזה שלב אנחנו זקוקים לעורך דין במכירת הנכס?

מומלץ שעורך דין מקרקעין ילווה אתכם לכל אורך שלבי העסקה החל מן המשא ומתן מול הרוכשים.

ינסו להוריד אתכם במחיר, ייתכן וידונו אתכם על נושאים בעייתיים מבחינה משפטית שאין באמת צורך להתעכב עליהם בביצוע העסקה.

חשוב שהמשא ומתן יתבצע בין שני הצדדים המשפטיים שמלווים את המוכרים ואת הרוכשים.

לקבלת פרטים נוספים:

משרד עורכי דין שירן גוילי-דהן

כתובת: סחרוב 5, ראשון לציון

טלפון: 052-5488851

דוא"ל: Shirangd.lawyer@gmail.com

או השאירו פניה באתר:

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן