ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

מהו רישום הערת אזהרה?

רישום הערת אזהרה

שומעים הרבה אודות המושג רישום הערת אזהרה ולא מבינים מה החשיבות הכל כך גבוהה של ההליך הפרוצדורלי הזה? כחלק ביצוע עסקת מקרקעין לרכישת / מכירת דירה, חשוב לבצע רישום מסודר של הערת אזהרה שכן זהו מסמך חשוב המבטיח כי העסקה שאתם מבצעים אל מול הצד השני אכן תתקיים, ושלא יבוצע כל מהלך לעסקה מנוגדת אל מול צד אחר.

הערה אזהרה מן ההיבט המשפטי

הערת אזהרה מצוינת במסגרת שורת החוקים של דיני המקרקעין.

מדובר במסמך משפטי מחייב, בו הצד הרוכש והצד המוכר חותמים על התחייבותם עבור העסקה, ועל כך שהם מנועים מלבצע כל עסקה חלופית.

עם זאת, יש בהימצאות הערת אזהרה הרבה מעבר להתחייבות חוזית בין שני הצדדים בעסקה. כחלק מן הבדיקות המקדמיות לרכישת דירה, הרי שעו"ד המתמחה בקניית דירה, יבצע בדיקה לראות אם קיים מסמך שכזה. מציאת מסמך שכזה הינו אזהרה חד-משמעית ושאיננה משתמעת לשני פנים, כי מוטב להתרחק מביצועה. רישום הערת האזהרה גלוי לכול, וניתן לראותה דרך פנקסים הנגישים לציבור הרחב.

הצבת מגבלות והגנה על הנכס

כשאנו חותמים על עסקת נדל"ן, הרי שאנו רוצים להיות סמוכים ובטוחים כי לא צפויה לנו כל הפתעה. על כן, הימצאותה של הערת אזהרה מאפשרת גם למנוע את מימושו של הנכס מפני נושים, או כל צד אחר אשר רוצים לשים ידיו על המקרקעין המדובר.

למעשה, הערת אזהרה מונעת את היכולת להטיל עיקול על הזכויות של הנכס המדובר.

הגשת הערת אזהרה

מוטב שלא להתמהמה עם הגשת הבקשה, ולבצעה באופן עצמאי על-ידי הרוכש, או באמצעות עורך דין לענייני מקרקעין.

את הפנייה יש לבצע ללשכת רישום המקרקעין תחת תחום שיפוטה ממוקם הנכס המדובר. הגשת הערת האזהרה מתאפשרת באופן פיזי עם הגעה ללשכת רישום המקרקעין, או באמצעות הגשה מקוונת בלינק הבא.

המסמכים עמם יש להצטייד לצורך הגשת הערת אזהרה הינם:

  • הגשת בקשה החתומה מטעם המתחייב וזאת לאחר שהחתימה אומתה כהלכה על-ידי עורך דין
  • הצגת חוזה המכר במסגרתו בעל הנכס מתחייב שלא לבצע כל עסקה מקבילה
  • טפסים המציגים מעבר לכל ספק, כי זהות החתומים על החוזה הינה מדויקת
  • הצגת מסמך קבלה המעיד על תשלום האגרה

כיצד ניתן לבטל הערת אזהרה?

ביטולה של הערת אזהרה מתאפשר רק לאחר שהצד הרוכש אשר לטובתו בוצע הרישום מלכתחילה, נותן את הסכמתו המלאה.

לאחר שניתנה הסכמה בכתב לביטול הערת האזהרה, יש להגיש את המסמכים ללשכת רישום המקרקעין לצורך המשך ההליכים. ניתן לבצע את ההליכים באופן עצמאי, או באמצעות ליוויו של עורך דין מקרקעין.

זקוקים לייעוץ או שירות משפטי?

משרד עורכי דין שירן גוילי-דהן, מעניק ייעוץ משפטי מקיף לרוכשי ומוכרי דירה, כל שכן עסקאות נדל"ן בעלות מורכבות משפטית מעמיקה.

משרדנו ממוקמים בראשון לציון וזמינים עבורכם במספר הטלפון: 052-5488851, או באמצעות השארת פניה בטופס יצירת קשר לקבלת שיחה חוזרת.

באפשרותכם לקבל שירות מקיף הכולל ייעוץ וליווי לכל עורך עסקת המקרקעין, וכן לחילופין לקבל ייעוץ ושירות פרטני בנושא המדובר לרבות רישום הערת אזהרה או ביטולה.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן