ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

האם עו"ד הוא ערובה נגד קבלן שפושט רגל?

האם ניתן להתמגן מפשיטת רגל של הקבלן?

עורך דין מקרקעין הוא לא רק המלצה חמה בעת עסקת נדל"ן, כי אם אמצעי התמגנות לכל דבר ועניין אשר יכול לסייע לרוכשים / המוכרים, לקחת בחשבון מגוון רחב של תרחישים שונים ולעגן אותם תחת חוזה מכר כתוב ומסודר. אך האם עורך דין באמת יכול להגן עליכם מפני תרחיש אימים בו הקבלן פשט את רגלו? למרבה הצער, מקרים שכאלו הם אינם נדירים במחוזותינו, ולא פעם ולא פעמיים אנו פוגשים בחדשות על דיווחים של רוכשים מאוכזבים אשר עתה מצאו עצמם בעוגמת נפש רבה.

כיצד עורך דין יכול להבטיח את זכויות הרוכשים?

עורך דין נדל"ן איננו יכול באמת לחזות אם קבלן מסוים יפשוט את הרגל במהלך בניית הבית / המבנה, אך הוא בהחלט יכול לפעול כמיטב יכולתו על-מנת שזכויות לקוחותיו הרוכשים דירה מקבלן, אכן ישמרו ויובטחו דרך סעיפים רבים שונים.

על מקרים בהם הזכות על הדירה עוד טרם נמסרה יפעל עורך הדין כדי שייקחו חלק בלתי נפרד מסעיפי החוזה. ניתן להבטיח זאת אף באמצעות מתן ערבויות מטעם הבנק שמטרתן היא לספק לרוכשים את הביטחונות הנדרשים. כך יוצא, שאם הקבלן יגיע למצב שבו לא יוכל למסור את הדירה, אז הרי שהרוכשים יקבלו את כלל הכספים ששילמו פעימה אחר פעימה, ולו גם בתרחיש אימים בו הקבלן הצהיר על פשיטת רגל.

האם זה מגן עלי גם מפני הליכי רכישה מקבילים?

לא פעם, רוכשי דירה מקבלן יכולים לבצע החלטות כלכליות רבות נוספות כמו רכישת נכסים נוספים או רכישות שעלותן היא גבוהה באופן יחסי. למרבה הצער, הערבויות הבנקאיות מבטיחות אך ורק את ביטחונם של הרוכשים בעת קניית הדירה מן הקבלן, והן אינן לקוחות בחשבון אם נגרמים נזקים כספיים נוספים כאלו ואחרים.

חשוב להבין כי עסקאות נדל"ן יכולות להוות השקעה נפלאה עם תשואה רבה. המגמה שאיננה נשברת לאורך השנים האחרונות, מעידה כי רכישת דירות חדשות בעלות נמוכה, אכן משתלמת ומוכיחה את עצמה עם רווחים של מאות אלפי שקלים תוך מספר שנים בודדות.

עם זאת, חשוב לקחת בחשבון את כל "ההפתעות" הלא נעימות אשר עלולות לצוץ ובעיקר כאשר אנו חותמים על זכות חוזית, ואיננו רואים את המבנה והדירה במו עינינו.

במשרד עורכי דין שירן גוילי דהן, נשמח לספק לכם ייעוץ משפטי מקיף וכולל, ולוודא כי אתם אכן שומרים על ביטחונכם הכלכלי.

משרדנו ממוקם בראשון לציון; לפרטים נוספים התקשרו: 052-5488851 או השאירו פניה באתר.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן