ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

עורך דין תמ"א 38

עו"ד תמ"א 38 בראשון לציון

משרד עורכי דין מקרקעין שירן גוילי-דהן מעניק ליווי וייעוץ משפטי לפרויקטי תמ"א 38 בהיקפים משתנים. הייצוג ניתן הן עבור יזמים וקבלנים והן עבור דיירים המבקשים לייצג את רצונותיהם כהלכה תחת ליווי משפטי הדוק.

חשוב לזכור כי הליכי תמ"א 38 עלולים להביא עמם מחלוקות שונות ועל כן חשוב לדעת כיצד לתפעל נכונה את כלל ההליכים בין דיירים לדיירים ובין דיירים ליזמים וקבלנים. להבדיל מקניית דירה מקבלן או רכישת דירה יד שנייה, בשיפוץ כולל של מבנה, מעורב מגוון רחב של אינטרסים ורצונות שונים אותם יש לתחום תחת הכוונה משפטית.

מאמרים מקצועיים בנושא תמ"א 38

לייעוץ מעורך דין תמ"א 38 בראשון לציון: 052-5488851

לקבלת שיחה חוזרת

מהו תמ"א 38?

אין זה סוד כי רעש אדמה חזק עלול להרעיד את ארץ ישראל בכל רגע נתון. מדינתנו יושבת על הבקע הסורי-אפריקני ומחקרים גיאולוגיים מעידים על כך שרעידת אדמה עוצמתית חלה בממוצע כל מאה שנים.

מטרתה של תכנית מתאר ארצית 38 היא לספק את המענה לכל המבנים הישנים אשר אינם עומדים בתקנים החדשים שחוקקו בתחילת שנות השמונים. מבנים אשר אינם עומדים בתקנים החדשים, נמצאים בסכנת קריסה ממשית, דבר שהוביל את מדינת ישראל לחיפוש פתרונות יצירתיים שידרבנו את הקבלנים להירתם למשימה ויוציאו את הדיירים אף הם נשכרים מהשבחתו הכוללת של הנכס.

עורך דין תמ"א 38

כיצד עורך דין תמ"א 38 יכול לסייע?

משרדנו מלווה פרויקטי תמ"א 38 במרכז הארץ.

מצד היזם/קבלן – עורכת דין שירן גוילי-דהן מסייעת ליזמים וקבלנים להסדיר את כל שלבי התכנון החל מבירורים ראשונים לצורך קבלת הרישיונות וההיתרים הנדרשים ועד לעבודה שוטפת אל מול הרשויות המקומיות והמשפטיות. כמו כן, יזמים וקבלנים יקבלו סיוע וליווי משפטי מלא על כלל ההתנהלות אל מול דיירי המבנה ומתן ייעוץ מקצועי להתנגדויות ומכשולים הצפים לאורך הליכי הפרויקט.

מצד הדיירים – משרד עורכי דין גוילי-דהן חרט על דגלו להעניק לדיירים את ההגנה המשפטית ההרמטית והמקיפה ביותר החל משלב בחירת היזם ועד לבדיקה וניטור אחר ביצוע הפרויקט הלכה למעשה. המשרד מייצג את האינטרסים של הדיירים ומסייע בכל נושאי המיסוי וההתנהלות אל מול הרשויות והיזם/הקבלן.

משני צדי העסקה, משרד עורכי דין גוילי-כהן מתמחה בהפקת חוזים והסכמי מקרקעין מורכבים. במסגרת ההסכם יוגדרו כלל הזכויות והחובות של היזמים והקבלנים והדיירים.

למידע נוסף התקשרו: 052-5488851

לקבלת שיחה חוזרת

השלבים שנעבור יחד​

מטרתו של עורך דין תמ"א 38 היא לספק את ההגנה המשפטית המקיפה ביותר ובד בבד לבצע בירורים נדרשים ולקדם תהליכים הלכה למעשה.
יחד נפעל למימוש הפרויקט תוך חתירה לתוצאות המקובלות על כל הצדדים. אין זה סוד כי פרויקטי תמ"א 38 מלווים בלא מעט אתגרים, אי-הבנות ותקלות. משרדנו שם לעצמו למטרה להקנות ללקוחותיו את תחושת הביטחון הנדרשת בעסקת מקרקעין על כלל רבדיה השונים.

צעד אחר צעד, נבין את היתרונות והחסרונות שפרויקט זה טומן בחובו. בתיקים בהם מיוצגים דיירי המבנה המיועד, תיערך אסיפה במסגרתה יוסכמו פרטי התכנית כמוג ם באי הכוח שייצגו את הדיירים אל מול הגורם המבצע.
שיתוף הפעולה והסנכרון הקיים בין כלל הצדדים הוא קריטי ומהותי למען שמירת "בריאות" הפרויקט והצלחתו. החל מבחירת היזם, דרך החתימה על הסכם ועד להתנהלות אל מול הרשויות, משרדנו ידאג כי העבודה תתבצע על הצד הטוב ביותר בשקיפות וביעילות.

זכרו כי תמ"א 38 יכול להביא עמו מורכבויות המצריכות ייעוץ וליווי לכל אורך שלבי הפרויקט. למידע נוסף ותיאום פגישה התקשרו: 052-5488851 או השאירו פניה באתר.

שירן גוילי-דהן, משרד עו"ד מקרקעין בראשון לציון

שאלות פופולריות

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין לליווי פרויקט תמ"א 38?

זכרו תמיד כי בכל עסקת מקרקעין יש תמיד אינטרסים שונים של שני הצדדים. הדיירים רוצים לוודא כי כלל התנאים שסוכמו עם הקבלן/היזם ימולאו כהלכה, והיזם/הקבלן רוצה להבטיח את זכויותיו על הנכסים החדשים שיבנה בתמורה לפרויקט חיזוק הבניין.

עורך דין מקרקעין המלווה את העסקה, פועל לייצג את אחד מן הצדדים ולהבטיח את כלל זכויותיו. עבור דיירים שאינם מתמצאים בעולמות המקרקעין ואינם גם פנויים להתחיל ולהתמצות בתחום זה, מקבלים את קולם בתהליך באמצעות תיווכו וייעוצו של עורך דינם.

מה צריך לעשות כדי להתחיל בפרויקט?

עבור דיירים רבים זהו סימן שאלה גדול. כולנו מכירים את תכנית המתאר הארצית, אך מעטים באמת יודעים כל התהליך קורם עור וגידים. אם כן, ראשית עליכם להתארגן יחד עם כל דיירים הבניין ולהשיג את הסכמתם של מינימום שני שליש מבעלי הזכות על הנכסים שבמבנה. מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין כבר מן השלב הראשוני. הסיבה לכך היא שתמיד יש התנגדויות מצד דיירים מסוימים, ולקיחת עורך דין מנוסה שיענה על כל השאלות בצורה מפורטת, תסיר חששות והתנגדויות.

לאחר שהושגה ההסכמה המירבית מצד דיירי הבניין, יש לערוך חיפוש ולאתר יזמים/קבלנים העוסקים בתמ"א 38, ואשר נכונים לקחת על עצמם את הפרויקט. חשוב לבצע מחקר מקיף! רשמו את שם חברת הבנייה שמצאתם ובדקו אם יש היסטוריה שלילית הקיימת ברשת.

העלויות מגיעות למיליוני שקלים, איך בעצם ניקח על עצמנו פרויקט שכזה?

חיזוק מבנים הוא אכן פרויקט שטומן בחובו השקעה אדירה. עם זאת, חשוב לדעת כי השקעה זו צריכה להיעשות אך ורק על-ידי חברתו של היזם/הקבלן. פרויקט תכנית מתאר ארצית 38, כולל מגוון תמריצים אשר הופכים את העסקה לכדאית עבור היזם. על התנאים שייחתמו בין הדיירים ליזם, מומלץ שיעבור עורך דין מנוסה אשר ילווה את התהליך כבר מתחילתו ועד לסופו.

האם עלינו להביא עמנו פרטים מסוימים דרך המפגש?

ראשית מומלץ להתחיל בשיחה טלפונית בה נברר את הפרטים הראשוניים. במהלך השיחה, נוכל לגבש החלטה אם ישנו צורך להביא מסמכים נוספים או לערוך בירורים טרם הפגישה.

השירות ניתן לדיירים בלבד? או גם לקבלנים?

משרדנו מעניק שירותי ייעוץ וליווי משפטיים עבור שני הצדדים.

במקרים של ייצוג הקבלן בעת פרויקט תמ"א 38, הרי שנפעל לגיבוש חוזה המסוכם אל מול הדיירים, וכן להדיינות מולם בכל היבט משפחתי.

במקרה של ייצוג הדיירים, הרי שנפעל למיצוי והגנת זכויותיהם אל מול הקבלן, וכן ערובות לביצוע הפרויקט.

היכן המשרד ממוקם?

משרדנו ממוקם בראשון לציון, ברחוב סחרוב 5. המשרד הינו בקומת הקרקע. נשמח להציע לכם חניה ללא עלות בכפוף לתיאום מראש.

 

לקבלת פרטים נוספים:

משרד עורכי דין שירן גוילי-דהן

כתובת: סחרוב 5, ראשון לציון

טלפון: 052-5488851

דוא"ל: Shirangd.lawyer@gmail.com

או השאירו פניה באתר:

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן