ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

מה זה נסח טאבו?

נסח טאבו הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מכל עסקת מקרקעין לרכישת או מכירת דירה. המילה טאבו אמנם השתקעה היטב בשפה העברית או מימי השלטון התורכי, אך משמעותה התקינה כיום מתייחסת אל הלשכות לרישום מקרקעין אשר פזורות ברחבי הארץ.

במאמר הבא משרד עורכי דין שירן גוילי-דהן, יסביר לכם באופן מעמיק אודות נסח טאבו, משמעותו והחשיבות שלו בעסקת המקרקעין.

אז מהו נסח טאבו?

היה ורציתם לרכוש נכס מסוים, דבר המתאפיין בסכומי כסף בלתי מבוטלים, וודאי שלא תוותרו על שום פרט אשר עלול להוות "דיל ברייקר" לעסקה שהחלה לרקום עור וגידים.

נסח טאבו הוא למעשה הערובה לכך שאין פרט או מאפיין אשר עלול להוות בעיה עתידית ולהפוך את העסקה למסוכנת או לא כדאית. כך לדוגמה, בנסח הטאבו יכול רוכש פוטנציאלי למצוא אם קיימת הערת אזהרה המעידה על כך שהמוכר כבר נמצא בהליכים מסוימים אל מול קונים קיימים.

מה נמצא בנסח הטאבו?

לצד הדוגמה של הערת האזהרה, נסח הטאבו למעשה מתפקד כמקור המידע החשוב והמפורט ביותר אודות מאפייניו של הנכס. הנסח חייב להיות מאושר על-ידי לשכת רישום המקרקעין ולהציג פרטים דוגמת: שעבודים קיימים, עיקולים, רישום הבעלים הקיימים, חריגות בניה אם קיימות, אזור השטח וכיוצא בזה.

כחלק מעסקת מקרקעין, עורך דין לענייני נדל"ן ומקרקעין יוודא כי אכן קיים נסח טאבו המאשר את כל פרטי העסקה. מדובר בבדיקה חשובה המאפשרת לחזות "בעיות עתידיות" ולהציג למעורבים בעסקת הנדל"ן את התמונה המלאה.

כיצד מנפיקים נסח טאבו?

לצורך הוצאת נסח טאבו, אין צורך בליוויו או אישורו של עורך דין. מדובר בפעולה המאושרת באופן אוטומטי על-ידי הלשכה לרישום מקרקעין וללא צורך בהוכחות באשר לקשריו של מבקש המידע עם הנכס.

את הפקת נסח הטאבו ניתן לעשות באופן מקוון באתר השירותים והמידע הממשלתי או דרך הגעה אל לשכת רישום המקרקעין של המחוז המדובר.

לצורך הפקת הטופס הנדרש, חשוב לדעת מראש את מספר הגוש והחלקה. באפשרותכם למצוא את המידע המבוקש בהתבסס על כתובת הנכס באתר המרכז למיפוי ישראל.

נמצאים לפני עסקת נדל"ן? היוועצו עם עורך דין

עסקת מקרקעין חייבת להתבצע תוך משנה זהירות וביצוע בדיקות משפטיות קפדניות. במשרד עורכי דין שירן גוילי-דהן נשמח להציע לכם שירות מקצועי מקיף החל מהפקת נסח הטאבו, דרך ניסוח הסכם המכר ועד למימוש עסקת הנדל"ן.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן