ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

תביעות בגין ליקויי בניה

תביעות ליקוי בניה

בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר תביעות בגין ליקויי בניה. בעידן של היום ישנה מודעות רבה לביצוע בדק בית לפני כניסה לדירה חדשה, ולכן הרבה יותר בעלי דירות מודעים לליקויים ודורשים מהקבלן לתקן אותם טרם כניסתם לדירה
.
תביעות בגין ליקויי בניה יכולות להיות תביעות בשל ליקויים בעבודות הבניה ורשלנות בביצוע העבודות, הפרות של חוזים בתחום הבניה, נזקים אשר נגרמו בעקבות עבודות הבניה ועוד.

אנשים אשר רוכשים דירה מקבלן ורוצים להיות בטוחים כי הם מקבלים בדיוק את מה ששילמו עליו, ורוצים להיות בטוחים כי לא יתגלו בעיות בדירה מאוחר יותר, צריכים עוד לפני קבלת המפתחות לבצע בדיקה אצל חברת בדק בית מקצועית. עוד לפני הכניסה שלכם אל הדירה הזמינו חברה מקצועית שתבדוק לעומק את הדירה שלכם, ובמידה והתגלו ליקויים, זה הזמן לפעול בהתאם.

אילו ליקויי בניה יכולים להתגלות בדירות חדשות?

אם בעבר רבים היו בטוחים כי בדירה חדשה לא יכולים להיות ליקויים, ופעמים רבות נכנסו לדירה בלי לבדוק את זה בכלל, היום יש מודעות גדולה לנושא, ובשל טעויות של אחרים. לא מעט אנשים גילו לאחר תקופה של מגורים כי בדירה יש ליקויים רבים, בין אם אלו נזילות של מים בחורף, רטיבות בקירות, בעיות באיטום, ריצוף לא ישר ועוד. העובדה שהדירה חדשה לא מבטיחה לכם כי היא חפה מליקויים ולכן אתם חייבים לבדוק זאת לעומק על ידי מומחים.

האם ניתן למנוע מראש את הליקויים?

פעמים רבות מעקב מתמיד אחר הקבלן בעת עבודות הבניה עצמן, במיוחד בבתים פרטיים, על ידי מהנדס פרטי מטעמכם, יכול למנוע הרבה מאוד ליקויים. מהנדס אשר יבדוק את עבודות הבניה באופן קבוע יוכל לעצור את הבניה בעת שהוא מזהה ליקוי מסוים ולדרוש תיקון מידי, מה שיחסוך הרבה מאוד כאב ראש לאחר הכניסה אל הדירה.

מה עושים במידה והתגלו ליקויים?

אם ביצעתם בדק בית והתגלו ליקויי בניה, חשוב ליידע את הקבלן באופן מיידי. פנו לייעוץ משפטי מוקדם ככל האפשר על מנת שיוכלו להכין מכתב לקבלן, ובמידה והוא לא מבצע את הליקויים הנדרשים, או שמדובר בחריגות גדולות מאוד, פנו לתביעה משפטית.

חשוב מאוד לא להיכנס להתגורר בדירה עם ליקויים, שכן התירוץ הראשון שהקבלן ינסה להוציא הוא שהליקויים לא באשמתו.

האם יש התיישנות על ליקויי בניה?

בהחלט כן, ולכן חשוב לבצע בדק בית מוקדם ככל האפשר ובמידה והתגלו ליקויים לפנות אל עורך דין מקרקעין מומחה בתחום כמה שיותר מהר. אמנם ההתיישנות אורכת כמה שנים, אך אל תחכו לרגע בו הליקויים ישפיעו על המגורים שלכם בדירה אלא דרשו תיקון עוד לפני שאתם נכנסים להתגורר בה.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן