ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

האם אנחנו חייבים הסכם מכר?

התשובה היא קודם כל כן, כל עסקת מקרקעין מכל סוג ובכל היקף, הרי שהיא מחויבת הסכם מכר ולא רק זאת, עליו להיות בכתב. עסקת מקרקעין המבצעת בעל-פה הרי שדינה כדין עסקה שלא נתקיימה כלל.

הגדרה: הסכם מכר הינו חוזה קנייה וחוזה מכירה כאחד. תחת הסכם מכר, מפורטים כלל התנאים, הזכויות והחובות של כל אחד מן הצדדים וזאת עד לתום העסקה עם מסירת הנכס ורישום זכויותיו.

יש מי ששומר עליכם

עסקאות מקרקעין כוללות בתוכן היקפים אדירים של כספים. על כן, מוטב שיהיה זה אינטרס משותף של שני הצדדים כי אכן יתקיים הסכם כתוב אשר מסדיר את העסקה על שלל פרטיה השונים. מטרתו של עורך דין מקרקעין אם כן, היא לשמור על הלקוח ולוודא כי הוא מוגן באופן ההרמטי ביותר מפני כל כשל או הפרה של פרטי ההסכם. צעד אחר צעד, יעברו עורכי הדין של שני הצדדים על החוזה, ויוודאו כי לא קיים כל "תחום אפור" אשר עלול להוביל לאי-הבנות ומשם לתהליכים מתישים תחת ערכאות בית המשפט.

תוקפו המשפטי של הסכם מכר

להסכם מכר תוקף משפטי מחייב. בהתייחס לחובת ההסכם בכתב, מוטב לציין כי חוזה אשר ייערך בעל-פה לא יאפשר מכירת דירה / נכס או קניית דירה / נכס כמו גם את רישומו בגופים הנדרשים. לצד הסכם המכר, יהיה זה המקום לציין כי המלצתו של כל עורך דין היא שלא לחתום על זיכרון דברים! נטייתם של מוכרים ורוכשים רבים היא לקבע את היחסים העסקיים תחת זיכרון דברים שלרוב מאולתר על דף. גם אם לא ציינתם את כל הפרטים, גם אם לא הייתם מודעים לכל פרטי העסקה, הרי שאין זה משנה החל מן הרגע שבו תגלו כי אתם פשוט חייבים להפר עסקה.

עורך דין נדל"ן אשר מלווה את העסקה מתחילתה ועד לסופה, ינסח יחד עמכם את חוזה המכר ויאפשר את מלוא ההבנות אל מול הרוכשים, זאת מבלי להתחייב למסמך מאולתר אשר עלול להביא עמו סיבוכים עתידיים.

האם ייתכן תרחיש בו החוזה יבוטל?

בין שאתם מוכרים את דירתכם ובין שאתם רוכשים דירה חדשה, מוטב שתוודאו כי כל פרטי העסקה ברורים על שני הצדדים. לכאן ניתן לצרף מושג נוסף שחשוב להכיר בענף המקרקעין והוא חוק החוזים. על-פי חוק זה, ניתן לפתוח בהליכים לביטול החוזה וזאת בכפוף להוכחת טענות בדבר הטעיה מכוונת בעסקה או שגיאה חמורה אשר פוגמת בהליכי המכירה או הקנייה. כל פגם אשר הוכח באופן משפטי ומעבר לכל צל של ספק, הרי שהוא עלול להוביל לביטול החוזה. אחד מן התפקידים הבסיסיים והמהותיים של עורך דין נדל"ן הוא למעשה לוודא כי חוזה המכר אכן משקף את העסקה באופן חד וברור.

כמו כן, במקרים בהם יכול אחד מן הצדדים להוכיח כי אכן הצד השני הפר את תנאי העסקה כפי שנכתבה בחוזה, הרי שהוא רשאי להביא לביטול מידי ואף להכריז על הפרה אשר כוללת פיצויים המוסדרים בחוזה.

נמצאים לקראת עסקת נדל"ן?

משרד עורכי דין שירן גוילי דהן, מעניק ייעוץ משפטי מקיף למוכרי ורוכשי דירות. משרדנו ממוקמים בראשון לציון וזמינים עבורכם במספר הטלפון: 052-5488851

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן