ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

למה מומלץ שמכירת דירה תלווה על-ידי עורך דין?

התייעצות עם עו"ד למכירת דירה נתפסת על-ידי רבים כדבר מה זניח באופן יחסי. מטבע הדברים שאלו אשר מבקשים למכור את נכסם, הם גם אלו שבעברם רכשו דירה וכבר התנסו באי אילו תהליכים נדל"ניים-משפטיים מורכבים. כך למעשה, אנחנו פוגשים לא פעם במוכרי דירה, שהתקבעה בהם התפיסה של "מה כבר יכול להפתיע אותנו?". למרבה הצער, ענף הנדל"ן הוא תחום משפטי מורכב ובו אנחנו עלולים לפגוש במהמורות וב"הפתעות" בלתי צפויות.

אם ננסה להגדיר את תפקידו של עו"ד נדל"ן בצורה פשוטה ועניינית, אז הרי שמטרת הייעוץ המשפטי היא לספק ללקוח את מלוא ההגנה ולהבטיח את ביטחונו לכל אורך שלבי העסקה.

הבטחת ביטחון הלקוח

אין מדובר בעניין של מה בכך, ומכירת דירה היא למעשה העסקה החשובה ביותר שלכם, ובה אתם תולים תקוות כי תוכלו להרוויח את מלוא הסכום בעבור ערכה ואף לצאת מרווחים כדי לשדרג את איכות החיים בנכס הבא. מטרת משרד עורכי דין שירן גוילי-דהן הוא לוודא כי אנו מוכנים ומזומנים לכל מהמורה, נכונים לסייע ולצלוח כל הליך ביורוקרטי ומסוגלים להבטיח כי עסקת הנדל"ן תתקיים תוך שמירה מוחלטת על האינטרס של הלקוח.

סטטוס משפטי

זה יישמע קצת משונה בתחילה אך האם אתם באמת מכירים את הדירה שאתם מוכרים? נדגים זאת כך: נ' החליט למכור את הדירה שלו ב-2.2 מיליון שקלים. במסגרת תהליכי המכירה, נ' גילה להפתעתו כי לנכס ישנה חריגת בנייה ושלמעשה שוויו בשוק עומד על 1.8 מיליון שקלים. מספרים זניחים? וודאי שלא כאשר מדובר בעסקת נדל"ן אשר מדברת בעשרות ובמאות אלפי שקלים.

על כן, אחד מן התפקידים הבסיסיים והראשוניים שעל עורך דין נדל"ן לבצע, הוא לוודא כי כל פרטיו של הנכס ידועים וגלויים. ניתן לעשות זאת בקלות רבה באמצעות בדיקת נסח הטאבו מלשכת רישום המקרקעין. שום פרט "חדש" לא יפתיע אותנו, ואנו נדע כי בידינו מספיק מידע כדי להתחיל ולקדם את העסקה.

סטטוס פיננסי

עורך דין מקרקעין מוכרח להיות שומר הסף, ולוודא כי לקוחותיו מוגנים מכול הפתעה כספית לא נעימה. בנושא מכירת הדירה, יפעל העו"ד כדי לבדוק את מסוגלותם הכספית של הרוכשים. אין זה אומר כמובן שצריך לבקש תלושי משכורת או תנועות אחרונות בעובר ושב. מספיק לקבע זאת בצורה חד-משמעית בחוזה המכר, כדי לוודא כי התשלומים יבוצעו כהלכה עם פעימות המוסדרות ומובנות על-ידי שני הצדדים.

בנושא זה, ניתן לראות גם כיצד הסטטוס המשפטי מתערבב עם הסטטוס הפיננסי שכן לצד ניסוח חוזה המכר, ידאג עורך דינכם להסדיר את מכירת הדירה בכל הפרוצדורות הביורוקרטיות הנדרשות דוגמת דיווחים לרשויות לצורך מתן אישור עסקת המכירה.

מיסוי

מדובר בפרמטר שבהחלט לא תרצו שיפתיע אתכם. בכל מה שנוגע למכירת דירה, ישנו פוטנציאל לקבלת רווח נאה הנקרא במושגים מקצועיים "שבח". על השבח, כלומר ההפרש שבין סכום העסקה העכשווי לבין ערכה המקורי של הדירה, חייבים מוכרי הדירה בתשלום מס. מטרתו של עורך דינכם היא לוודא אם אתם אכן מחוייבים בתשלום המס או שמא פטורים, או אם אתם זכאים להקלות. כמו כן, חשוב לדעת מה גובה המס שיורד, שכן דבר זה ישליך על רווחיותה של כל העסקה.

נוסף על כך, עורך דינכם יוודא מגוון היבטים שונים בתחומי מיסוי המקרקעין לרבות היטל השבחה המשולם עבור הוועדה לתכנון מקומי ומתן דיווח לרשויות המס באשר מה שנוגע לעסקת המכירה המתעתדת להתקיים.

יש לכם גב משפטי

ומה קורה במקרה שבו הרוכש אכן לא עומד בהתחייבויותיו? בדיוק לשם כך, יש לכם את נציגכם המשפטי אשר יסייע בכל קושי אשר עלול לטרפד את העסקה. במקרים של הפרת ההסכם, הרי שתוכלו להתחיל בהליכים משפטיים כנגד הרוכש או לבחון חלופות נוספות אל מול עורך דין מקרקעין מוסמך.

נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה. משרדנו ממוקם בראשון לציון וזמין בטלפון שמספרו: 052-5488851

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן