ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

אילו הוצאות מתלוות לרכישת דירה יד שנייה?

הוצאות צפויות ברכישת דירה יד שנייה

בכל עסקת נדל"ן, חשוב שנתכנן בקפידה את ההוצאות הצפויות לנו שכן במקרקעין אנו לרוב נדבר בסכומים בלתי מבוטלים שעלולים אף להשפיע על כל כדאיותה של העסקה. כחלק מן הליווי והייעוץ המשפטי, מטרתו של עורך דין נדל"ן היא לספק לרוכשים / הקונים את התמונה המלאה באשר לעסקה המתקרבת ולאפשר להם לקבל החלטה נכונה ומושכלת.

במאמר הבא נדון בהרחבה אודות ההוצאות הצפויות ברכישת דירה יד שנייה. חשוב להבין כי אין מדובר רק בתשלום עבור שווי הנכס, כי אם במגוון שירותים נוספים המלווים את העסקה.

מיסוי מקרקעין

"רגע, אבל אנחנו מוציאים כסף, לא מכניסים. למה שנהיה חייבים במס?" זו שאלה שגורה ולמען האמת שגם די הגיונית. לרוב, אנו רגילים לשלם מיסים בעבור כסף שהכנסנו שכן גם המדינה רוצה נתח מן ההכנסות. אך במקרקעין ישנו מס העונה לשם מס רכישה. על-פי חוק מיסוי מקרקעין, כל עסקת נדל"ן חייבת במיסוי והדבר תקף גם לגבי הרוכשים. עסקת רכישה של דירה בשווי 1,696,750 ש"ח פטורה ממס ומעליה, יחויבו הרוכשים בתשלום 3.5% משווי הרכישה, 5%, 8% ו-10%, בהתאמה לסכומים אשר נקבעו על-ידי המחוקק.

למידע נוסף אודות מס רכישה לחצו כאן

שמאי מקרקעין

ברכישת דירה מומלץ לשכור את שירותיו של שמאי מקרקעין פרטי לצורך קבלת הערכה מקצועית של שווי הנכס. חשוב להיעזר בחוות דעת זו, וזאת כיוון שהבנק מחייב לקיחת שמאי מקרקעין מטעמו אשר יבדוק את הנכס ויקבע את גובה הסכום שיינתן במסגרת המשכנתא. חשוב לדעת: אם השמאי מטעם הבנק יקבע כי שווי הנכס הוא נמוך מן המשוער, הרי שכמעט ולא ניתן לערער על החלטתו. על כן, אם מתאפשר, הקפידו שלא לחתום על חוזה מכר טרם הגעת השמאי. אם אינכם יכולים לעשות זאת מפאת תחרות על אותה הדירה, מומלץ להיערך עם סכומים נוספים למקרה הצורך. כמו כן, דעו כי על רוכש הדירה לשלם בעבור שמאי המקרקעין של הבנק.

רישום בטאבו

על הרוכשים לשלם אגרה בעבור רישום הזכויות על הנכס בלשכת המקרקעין. זהו למעשה השלב האחרון בעסקת הנדל"ן ומטרתה היא לספק גושפנקה משפטית על כך שבעל הנכס הנוכחי הינו בעל הזכויות הבלעדי על הדירה/הבית. חשוב לדעת כי תהליך זה מבוצע באופן פרטי / באמצעות שירותו של עורך דין מקרקעין מטעם הרוכשים אל מול לשכת המקרקעין. במקרים בהם רוכשים דירה מקבלן, הרי שהרישום מבוצע על-ידי עורך דין מטעמו.

מתווך נדל"ן

כיום, מרבית הדירות הנמכרות נעשות באמצעות תיווכו של איש מקצוע המיומן בענף הנדל"ן ובתהליכים הנדרשים לצורך מכירת / קניית נכסים. מרבית הרוכשים והמוכרים אינם מעוניינים או יכולים להקדיש את זמנם לצורך גיבוש העסקה ומציאת רוכשים/מוכרים פוטנציאליים. מתווכי נדל"ן אמנם חוסכים זמן יקר עבור כל הצדדים, אך הם בהחלט אינם חוסכים מעמלת הניהול שלהם אשר משולמת על-ידי הרוכשים. חשוב לדעת: האחוז שמתווכי הנדל"ן מבקשים מכם בעבור העסקה היא איננה אמת אחת. ניתן לדון איתם על כך ולמצוא את עמק השווה. אל תרגישו לא בנוח להתמקח ולנסות להוריד במחיר.

לקיחת משכנתא

"רגע, אנחנו לווים כסף, אז אנחנו גם משלמים כסף?", אנחנו משערים שעד כה כבר הבנתם כי תחום הנדל"ן יכול להביא עמו לא מעט "הפתעות" כספיות כאלו ואחרות. גם בלקיחת משכנתא יהיה עליכם לשלם עבור הבנק בעבור פתיחת התיק ומגוון תהליכים ביורוקרטיים נוספים הנדרשים לצורך קבלת ההלוואה הנדרשת. בל נשכח כי לצורך קבלת המשכנתא, עלינו גם לשכור את שירותיו של שמאי מקרקעין מטעם הבנק.

נמצאים לקראת רכישת דירה?

משרד עורכי דין שירן גוילי דהן, מלווה רוכשי דירות יד שנייה ודירות מקבלן. לקבלת מידע נוסף ותיאום פגישה עם עורך דין קניית דירה התקשרו: 052-5488851 או השאירו פניה.

 

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן