ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

הוצאת היתר בניה לפרויקט בניה בליווי עורך דין מקרקעין

אודות הוצאת היתר בניה 

מה אתם יודעים על התהליך של הוצאת היתר בניה? האם אתם יודעים למי עליכם לפנות? האם אתם יודעים מה עליכם להכין לקראת הגשת הבקשה? האם אתם יודעים כיצד להכין ולהגיש את הבקשה? האם אתם יודעים מה עושים אם הוועדה דוחה את הבקשה שלכם?

ובכן, השאלות הן רבות והמלאכה מרובה אף יותר. בתהליך של בקשה להיתר בניה יכולות להתעורר שורה של סוגיות משפטיות לצד סוגיות פרוצדורליות שעצם ההיכרות שלכם איתן תסייע רבות בצליחת המשימה בשלום. אם אין לכם את הידע הזה, הוצאת היתר בניה לפרויקט בניה בליווי עורך דין מקרקעין היא האופציה הנכונה עבורכם.

מהו התהליך של הוצאת היתר בניה?

ובכן, המדובר על תהליך מורכב שאותו תוכלו לעבור במסלול קצר שבמסגרתו תדעו האם קיבלתם או לא קיבלתם את ההיתר בתוך 45 יום. לחילופין ישנו המסלול הרגיל שאורך 90 יום מיום הגשת הבקשה. אבל לפני הכל יהיה עליכם לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית שבתחומה נמצא הנכס או הקרקע ולהגיש בקשה למידע. מידע זה (גוש, חלקה, בעלי זכויות, שטח, גבולות מגרש וכן הלאה) הוא שמהווה את הבסיס להגשת הבקשה להיתר בניה.

בהתאם למידע זה, יהיה עליכם למלא את טופס הבקשה, לצרף אליו את תכנית הבנייה שגיבשתם בסיוע אדריכל, לצרף חתימות של בעלי זכויות בנכס הנוכחי ובנכסים סמוכים ולאסוף עוד שלל מסמכים ואישורים אותם יש לצרף לבקשה.

לאחר שתגישו את הבקשה,  היא תיבדק ברמה האדמיניסטרטיבית. אם הכל יימצא תקין, היא תועבר לדיון בוועדה לתכנון ובנייה. הוועדה יכולה לאשר את בקשתכם ולהעניק לכם היתר, לדחות את בקשתכם (ואז תוכלו להגיש ערר) או לאשר את הבקשה בכפוף לתנאים שתגדיר הוועדה.

כיצד יכול לסייע לכם עורך דין מקרקעין בתהליך של הוצאת היתר בניה?

אם אפילו חלק מהדברים שציינו לעיל לא היו ידועים לכם, רצוי שאת הבקשה להיתר בניה תגישו בסיוע איש מקצוע מומחה, ואין טוב יותר מעורך דין מקרקעין למשימה זו.

הוצאת היתר בניה לפרויקט בניה בליווי עורך דין מקרקעין, מאפשרת לכם לא רק להימנע מתקלות שיעכבו את התהליך, אלא גם ליהנות מסיכויים טובים יותר שבקשתכם תאושר. כמו כן, הסתייעות בשירותו של עו"ד תהווה עזר רב במקרים בהם הבקשה איננה מאושרת ותחסוך מכם הוצאות כספיות מיותרות בגין התנהלות שגויה לאורך התהליך.

בשיתוף הבלוק היתרי בניה https://blockmagazine.net/

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן