ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

ליווי עו"ד בפרויקט בניית מרפסות

פרויקט בניית מרפסות הוא אמנם פשוט באופן יחסי לענף הנדל"ן, אך עלולים להתעורר בו היבטים משפטיים שונים בין הדיירים ובין בעלי זכויות על נכסים סמוכים, כמו גם הרשויות. במשולש הכוחות המשפטי הזה, יש בהחלט היגיון סביב ליווי עו"ד מקרקעין בפרויקט בניית מרפסות ועל כך נדבר במאמר הבא.

האם ליווי עורך דין נדרש בכל פרויקט בניית מרפסות?

ובכן, התשובה היא שאם יש לכם את התקציב לשם כך, עורך דין לעולם לא יוכל להזיק כי אם רק לסייע. גם בהוספת מרפסת פרטית לדירה אחת בתוך בניין רב קומות, יכולות להתעורר סוגיות שונות אל מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, מול הרשות המקומית, מול השכנים ומול הדיירים בבניין שממול.

במקרים אלה אתם תגלו שאנשים מוכנים ללכת רחוק מאוד כדי למנוע מהלך בנייה שעלול להפריע לאיכות חייהם, כפי שהם תופסים זאת. מן הצד השני, אין זה אומר שהמהלך שלכם אכן יפריע להם ואין זה אומר שהם באמת יכולים למנוע מכם את הוספת המרפסת. ניתן לנצח את המערכה הזו לבד, אך מטבע הדברים שהסיכויים לנצח בה עולים לאין שיעור כאשר מסתייעים בליווי משפטי. בפרויקט בניית מרפסות חשוב לוודא כי משרד עו"ד אכן מתמחה בתחום זה, ומצוי בהיבטים המשפטיים על בוריים.

כיצד מסייע לכם עורך הדין בפועל?

בפועל, מעורבותו של עורך הדין יכולה לבוא לידי ביטוי בכמה וכמה אבני דרך. עורך הדין יכול לסייע בביצוע כל ההליכים הנדרשים מכם על מנת להגיש בקשה לקבלת היתר בניה ובכלל זה החתמת בעלי זכויות בנכסים סמוכים, פרסום מודעה בשטח הנכס ובעיתונים מרכזיים בשפה העברית וכן הלאה.

תהליך הגשת בקשה להיתר בניה כולל מספר מהלכים פרוצדורליים שאם לא תעמדו בהם, יוכלו המתנגדים למהלך לנצל זאת לרעתכם. עורך דין שעובד בשבילכם ימנע את זה, ויותר מזה אף יסייע לכם להתמודד עם מקרים של התנגדויות שאותן יגישו שכנים או בעלי זכויות בנכסים סמוכים. במקרים אלה יהיה עליכם להוכיח שטענותיהם הן טענות סרק ושבפועל הוספת המרפסת לא צפויה להטריד את מנוחתם. גם ובעיקר במקרה כזה, יכול עו"ד להפוך את הקערה על פיה ולהוציא אתכם עם ידכם על העליונה.

הסכם עבודה

ולבסוף, ליווי עורך דין מקרקעין בפרויקט בניית מרפסות יכול לסייע לכם גם בהיבט של גיבוש הסכם מול הקבלן המבצע, לוודא שכל הזכויות שלכם מעוגנות ושאתם משלמים את הכסף בצורה מדורגת על פי התקדמות העבודה וכן לדרוש אחריות על העבודה ומענה לתביעות שלכם לאחר בדיקת בדק בית ומציאת ליקויים בהוספת המרפסת. בכל המקרים הללו יכול העו"ד לסייע לכם ולהבטיח שהפרויקט הזה יוכתר עבורכם בהצלחה, הן ביניכם ובין הקבלן המבצע והן ביניכם ובין הסביבה.

שירן גוילי דהן, משרד עורכי דין מקרקעין בראשון לציון, טל': 052-5488851

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן