ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

הסכמת בן ובת זוג למכירת הזכויות בדירה

בס"ד

מכירת הזכויות בדירה בהסכמת בני הזוג

רוכשים דירה ממוכר יחיד או ממוכרת יחידה? הנכם מוכרים דירה ורשומים כבעלי דיר בלעדיים ומנהלים מערכת זוגית?

כדאי לשים לב לדברים הבאים:

כאשר מתבצעת עסקת מכר בה בת זוגתו של המוכר אינה רשומה כבעלת זכויות – חשוב לודא ולהחתים את בת הזוג על כתב הסכמה בדבר מכירת הזכויות בנכס. ככל ומדובר במוכר יחיד אשר אין לו בת זוג, יש לשלב בהוראות ההסכם ובנוסף להחתים את המוכר על תצהיר כי אין לו בת זוג..

מדוע הדבר נחוץ? בהתאם לדין המצוי, באופן כללי, כאשר בני זוג מנהלים משק בית משותף, ולא קיים הסכם ממון, בהתקיים תנאים ממסויים קיים שיתוף על כלל נכסי בני הזוג שנצברו מיום אשר תחילת הזוגיות. החתמה על הסכמה בדבר מכירת הזכויות נועדה להבטיח כי לא תעלנה בעתיד טענות מטעם בת הזוג אשר אינו רשום כבעל זכויות, בדבר קיום זכויות בדירה הנמכרת, צו מניעה לביצוע מכירה עד לבירור טיב הזכויות וכו׳. יצויין כי ישנם חריגים וישנם מקרים ונכסים בהם ועליהם לא יחול שיתוף, אך עדיין, על מנת להימנע מהעלאת טענות בלתי רצויות, ראוי והכרחי להחתים על המסמכים המנויים לעיל.

זאת ועוד, ככל והרוכש צפוי ליטול משכנתה – יש לקחת בחשבון כי ככלל, הבנק לא יאשר מתן משכנתה ללא קבלת הסכמת בת/ן הזוג שאיננו רשום כבעל הזכויות או לחלופין ידרוש קבלת תצהיר בדבר היעדר בת/ן זוג.

רוצה לומר, ככל והדברים לא יבדקו כראוי ערב חתימת ההסכם וככל ותהא מניעה לקבלת הסכמת בת הזוג בדבר המכירה או תצהיר חתום בדבר היעדר בן זוג – הדבר עלול לגרום לסירוב מתן משכנתה לרוכש ולהפרת הוראות ההסכם. מנגד, על המוכר לדעת כי ככל ולא ימציא כאלה, הרי שעשוי להיתקל במצב בו הרוכש אינו יכול לקבל משכנתה ולהיקלע למצב של "שרשרת הפרות".

כדי להימנע מהאמור לעיל, יש לבצע את הבדיקות ולהחתים על המסמכים האמורים.

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ומהווה מתן מידע כללי בלבד.

התייעצו עוד היום עם עורך דין

משרד עורכי דין שירן גוילי-דהן מספק ייעוץ וליווי משפטי מקיף בעסקאות מקרקעין בהיקפים משתנים. בכל עסקת נדל"ן ובכל מורכבות משפטית, מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד נדלן אשר יבטיח את בריאות העסקה על כל שלביה.

לקבלת פרטים נוספים התקשרו: 052-5488851 או השאירו פניה באתר.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן