ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

מה עלינו לברר מול חברת דירות למכירה?

רכישת דירה היא אולי אחת מן הצעדים החשובים והמשמעותיים ביותר עבור כל אחד ואחת מאתנו. לצד העובדה שאנו רוכשים זכות ובעלות על נכס, מדובר בהשקעה לטווח ארוך שכן ערכם של נכסי מקרקעין רק עולים ומאמירים משנה לשנה.

אך לצד כל ההתרגשות, חשוב שנשאר עם שתי רגליים על הקרקע ושנבין את משמעות המהלך החשוב; עסקת מקרקעין, גם כאשר היא מתבצעת אל מול חברה מסודרת ומרשימה, טומנת בחובה מגוון רחב של סעיפים ותתי-סעיפים בעלי מורכבות משפטית אשר יכולים לפעול לטובתנו, ובאם לא נשים לפרטים הקטנים, הרי שגם לרעתנו.

משרד עורכי דין שירן גוילי-דהן, מייצג רכשי דירות מול קבלן ודירת יד שנייה, תוך מתן הגנה משפטית מלאה ושמירה על אינטרס הלקוח. במאמר הבא ריכזנו עבורכם מספר פרמטרים מרכזיים אותם יש לבדוק ברכישת דירה מול חברת דירות למכירה.

באילו תרחישים נבצע את עסקת הנדל"ן אל מול חברה?

ישנם שני תרחישים אפשריים בעת ביצוע עסקת נדל"ן: האחד הוא התנהלות ישירה אל מול המוכר, תוך שהוא נעזר או לא נעזר במתווך מטעמו. השנייה הינה התנהלות אל מול חברת דירות למכירה אשר תפקידה לתווך בין הרוכשים לבין קבלנים ויזמים ובעלי דירות יד שנייה.

להלן מספר הנחיות חשובות להתנהלותכם אל מול חברות דירות למכירה:

בדקו את עברה של החברה

האם מדובר בחברה מוכרת? או שמא בשם שמעולם לא פגשתם בו קודם לכן? הקפידו תמיד לבדוק את עברה של החברה באמצעות חיפוש מהיר באינטרנט. הקלידו את שם החברה ובדקו אילו תוצאות מופיעות עבורכם. האם עיקר התוצאות הן פרויקטים שונים ופרסומים? או שמא פרסומים שליליים בדבר תביעות ופיצויים?

בחברות תיווך לדירות יד שנייה, מדובר בבדיקה שתסייע לכם להבין את מידת שביעות רצון לקוחותיה. עם זאת, היא רלוונטית הרבה יותר עבור חברות בנייה ויזמות המוכרות דירה חדשה מקבלן.

הגנו על עצמכם משפטית

בעת רכישת דירה מחברה, תקבלו חוזה מכר הכולל את כלל פרטי העסקה. חוזה המכר הינו תנאי בסיס למימושה של עסקת נדל"ן שכן החוק קובע כי לא ניתן לערוך עסקת מקרקעין אלא אם תועדה על כתב.

על אף שמדובר בחברה מסודרת, ולמרות שהקבלן נעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין, זכרו כי זהו עורך דין מטעמו של הקבלן בלבד ויעדיו ומטרותיו אינן נוגעות לרצונותיכם. על כן, בטרם חתימתכם על חוזה, הקפידו תמיד להיוועץ עם עורך דין מנוסה המצוי ברכישת דירה יד ראשונה. פעמים רבות, תגלו כיצד ישנם סעיפים רבים הפועלים לרעתכם ואשר ניתן לשנותם טרם מעמד החתימה.

בקרו בפרויקטים קודמים

אין דרך טובה יותר להתרשם מפועלה של חברת דירות למכירה יד ראשונה, מאשר לראות את התוצאות בשטח. באתרה של החברה תוכלו למצוא מגוון פרויקטים לדוגמה שכבר בוצעו. נסו לדגום מספר פרויקטים המזכירים את סוג הנכס אשר רלוונטי עבורכם.

נסו להתרשם מן הנכס, הסתכלו על טיב הבנייה ואם יתאפשר להיכנס אל הבניין, נסו לסייר בו ולהתרשם.

מעוניינים לרכוש נכס ואינכם יודעים היכן להתחיל? לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני התקשרו: 052-5488851, שירן גוילי-דהן, עורכת דין מכירת דירות.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן