ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

מה זה היתר בנייה?

היתר בנייה הוא למעשה הרישיון המוענק לקבלן / היזם כדי שיוכל להתחיל במלאכת הקמת המבנה או הבית הפרטי. היתר הבנייה מונפק ע"י הוועדה המקומית לתכנון.

הימצאותו או אי-הימצאותו של היתר הבנייה הוא איננו עניין של מה בכך והחוק הוא די פשוט ונהיר בכל הנוגע לרישיון הבנייה: קבלן אשר איננו מחזיק במסמך רשמי המתיר את בניית המבנה, הרי שהוא מנוע מלערוך כל פעולה. בנייה ללא היתר רשמי, משמעותה עבירה פלילית לכל דבר ועניין.

בדיקת היתר בנייה

זוהי השאלה הראשונה והחשובה ביותר שעליכם לשאול בעת קניית דירה מקבלן. לא רק שאי הימצאותו של היתר בנייה, משמעותו עיכוב שאיננו יודעים במדויק את תאריכיו, אלא גם שהיתר זה כולל בתוכו מגוון רחב של מסמכים המפרטים את פרטי בעלי התפקידים האחראים על הפרויקט, כמו גם מדידות ואישורים נוספים.

האם מומלץ שלא להיכנס לעסקת נדל"ן מול קבלן ללא היתר בנייה?

אי-הימצאותו של היתר בנייה איננה צריכה למנוע מכם מלסגור את עסקת הנדל"ן אל מול הקבלן. עם זאת, חשוב שתנקטו במשנה זהירות ושתקבעו בסעיף ברור כי ייקבע מועד חד-משמעי לקבלת היתר הבנייה. כל חריגה מן המועד שנקבע בהסכם, הרי שמשמעו כי העסקה בטלה ומבוטלת.

מומלץ לערוך את הסעיפים הנדרשים יחד עם עו"ד לענייני נדל"ן אשר יבדוק לא רק את היתר הבנייה, כי אם את כלל הסכם המכר.

הקבלן דורש בכל זאת את התחלת התשלומים – מה ניתן לעשות?

כאמור, אין כל מניעה ממימוש עסקת הנדל"ן אל מול הקבלן, וזאת גם אם עדיין אין בנמצא היתר בנייה. עם זאת, חשוב לנקוט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים וזאת כדי להבטיח את ביטחונכם הכלכלי.

במסגרת חוזה המכר שייקבע אל מול הקבלן, ייקבע באופן חד וברור כי כל סכומי הכסף אשר הועברו לקבלן עד לאותה העת בה הוא לא עמד בהתחייבויותיו, יוחזרו לאלתר וללא כל דיחוי. כמו כן, חשוב להוסיף על כך תנאים מגבילים נוספים דוגמת ריבית.

אך כבר שילמנו לעורך הדין שלנו – האם מדובר בכסף אבוד?

מטרתו של עו"ד קניית דירה היא אחת ויחידה: למגן באופן הרמטי וברור את לקוחותיו ולוודא כי לא יאונה להם כל רע מן העסקה שלא יצאה לפועל.

על כן, במסגרת שינוי חוזה המכר אשר נקבע אל מול הקבלן, ייקבע שכחלק מן הפיצויים אותם חייב הקבלן, ישולם שכר טרחתו של עורך הדין.

התייעצו עם עורך דין

נמצאים לפני עסקת נדל"ן? אין ספק כי מדובר בתקופה מרגשת. עם זאת תקופה שכזו גם מביאה עמה אחריות כלכלית גבוהה אותה יש לבדוק על בוריה.

משרד עורכי דין שירן גוילי דהן מעניק ליווי וייעוץ משפטי מקצועי במגוון עסקאות נדל"ן ובהיקפים משתנים. נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה ובקשה במספר הטלפון: 052-5488851. ניתן להשאיר פניה לקבלת שיחה חוזרת.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן