ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

תפקידו של עורך דין מקרקעין בעסקת נדל"ן

מהו חלקו של עו"ד מקרקעין בעסקה?

עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר שעושה אדם פרטי בדר"כ היא רכישת דירה חדשה, ומדוע הכי גדולה? כאשר רוכשים דירה חדשה, מה שנקרא "מהניילונים", צריך לשים לב לפרטים מאוד מדויקים כדי שהעסקה תגיע לכדי "לחיצת יד" נעימה בין הצדדים. כדי להצליח להשלים מהלך שכזה חשוב להתייעץ ולהיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין שהוא מומחה ובעל ניסיון בתחום זה ספציפית.

עו"ד מקרקעין לרכישת דירה, למי פונים?

כידוע בישראל 2020 יש כמות אדירה של עורכי דין, למה לא לפנות לקרוב אליי ביותר? התשובה היא פשוטה. זה נכון, תחום עריכת הדין הוא רחב מאוד וכמעט כל עורך דין עסק פה ושם בתחום הנדל"ן. אך בואו ניקח לרגע רופא כללי ורופא מומחה. מתי הולכים לרופא מומחה? כאשר יש בעיה רפואית נקודתית שצריך לבחון אותה לעומק ולקבל עליה טיפול מדויק. אותו הדבר כאשר רוצים לרכוש דירה חדשה (כמו באתר), אנו זקוקים לשירותיו של עורך דין מומחה בתחום, משום שיש לא מעט חוקים הנוגעים לסיטואציה שעל הפרק וחשוב, שלא נאמר צריך לשים לב אליהם ולבדוק אותם לעומק – בדיוק כמו הרופא המומחה.

מה בודק עורך דין מקרקעין בטרם רכישת נכס?

לעורך דין בתחום מקרקעין בכלל ובמהלך עסקת נדלן בפרט יש חשיבות רבה. מדוע? הוא בודק תחילה את הפרויקט המדובר, האם הוא תקין, האם הוא רשום בטאבו, אם לא אז מדוע, הוא בודק ומוצא את כל התשובות החשובות לנושא. הוא מבין לעומק את הדברים, את החשיבות בנספחי החוזה שמקבלים מהמוכר ועובר סעיף אחר סעיף על מנת לדייק ולראות האם הסעיפים תקינים.

הוא בודק אישורים כאלו ואחרים, לדוגמא אישורי תשלום מיסים של בעל הקרקע, היתרי בניה שונים. הוא בודק האם הקונים יוכלו בעתיד למכור את הדירה ללא בעיות או הגבלות כאלו ואחרות.
תנאי תשלום, גם את הנקודה הזו הוא בודק, כיצד מתבצע התשלום, האם יש ייפויי כוח למיניהם ומי הם.

ברוב המקרים החוזים המורכבים של מוכרי הדירות הם לא מובנים בפשטות לאדם שאינו עוסק בתחום עריכת הדין ביום יום, ולעיתים קשה להבין מתוכם מה באמת אמין ומה לא, ויש מקרים שהחוזים הללו הם בגדול לטובת המוכר עצמו, ולכן דווקא במקרים כאלו מומלץ ואפילו רצוי להתייעץ עם בעל מקצוע עורך דין מקרקעין מומחה בתחום. נכון שמדובר בהוצאה לא קטנה, אבל כאשר שמים על כף המאזניים את ההוצאה הזו לעומת החיסכון העצום שאפשר לחסוך, אז זה בהחלט שווה. גם פחות כאב ראש וגם יש מישהו שמדריך ויודע בדיוק מה צריך לעשות כדי שאתם תוכלו לרכוש את הדירה בצורה חוקית ונכונה.

לסיכום, בכל פעולה שתעשו בדקו היטב את כל הפרטים מול מוכר הנכס, שהוא אינו מנסה לטייח סעיפים כאלו ואחרים. במידה ויהיו שינויים במהלך החוזה על המוכר לקבל אותם כמובן בסיוע עורך דין, ואם מסתמן שהמוכר לא רוצה לשנות סעיפים מסוימים, אז אולי כדאי לבדוק פרויקט בניה נוסף.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן