ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

עורך דין מקרקעין בבת ים

נסח

עורך דין מקרקעין בבת ים מעניק לכם סיוע בכל הליכי רכישת דירה. מדובר בתהליך מורכב הדורש בדיקות מקדימות, ניסוח חוזה ואמצעים אשר יבטיחו את זכויותיו של הקונה ויאפשרו לו להוציא אל הפועל עסקה בטוחה. במאמר זה נביע בפניכם מדריך לקניית דירה. מטרת המדריך היא לספק לכם אוריינטציה כללית בנושא הצעדים שיש לבצע בעת רכישת דירה, אין לראות בו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. 

קניית דירה מיד שנייה היא צעד משמעותי בחיים. זוהי הדירה בה תחיו במשך שנים רבות ובה תגשימו את חלומותיכם. ועבור האדם הממוצע זוהי בדרך כלל העסקה הכספית הגדולה ביותר שיעשה בחייו. 

תהליך רכישת הדירה כרוך בלא מעט סיכונים, ובהתחשב בכך שסכומי כסף גדולים מעורבים כאן, מומלץ לעשות את הכל בעזרת עורכי דין מקרקעין המלווים את העסקה. 

עורך דין מקרקעין בבת ים

מדריך לקניית דירה

להלן מדריך לקניית דירה. את המדריך חילקנו ל 3 פרקים: השלב הטרום חוזי, שלב המשא ומתן והחוזה ולבסוף הצעדים שיש לנקוט לאחר חתימת החוזה.

השלב הטרום חוזי 

לאחר שמצאתם את הדירה שבה אתם מעוניינים יש לבצע בדיקות מקדמיות. מטרת הבדיקות היא להעריך את כדאיות העסקה עם דגש מרכזי על הסיכונים הכרוכים בה. בתהליך זה אנו עלולים לגלות בעיות שונות המהוות נורות אדומות. את חלקן ניתן להסדיר ואפילו להשתמש בהן לצורך ניהול המשא ומתן, אך ישנם מקרים בהם עורך דין לענייני מקרקעין עשוי להמליץ לכם להימנע מרכישת הדירה. 

במסגרת הבדיקות אנו נבדוק את ההיבטים המשפטיים, ההיבטים ההנדסיים והתכנוניים וגם את ההיבט הכלכלי. 

במסגרת הבדיקה המשפטית יש לבדוק את רישום הזכויות בדירה, נסח טאבו, שעבודים בדירה, הערות אזהרה ועוד. במסגרת הבדיקה ההנדסית יש לבדוק את מצבה הפיזי של הדירה והליקויים הקיימים בה. חשוב לבדוק האם ישנן חריגות בנייה, בעיות בייעוד שימוש הנכס ועוד. בדיקה זו דורשת מהנדס בניין. ובמסגרת הבדיקה הכלכלית יש לחשב את עלויות קניית הדירה אל מול התקציב שלכם ואפשרויות המימון. בשלב זה יש לקחת בחשבון את כל העלויות הנלוות כולל היבטי מיסוי מקרקעין. בדיקה זו דורשת שמאי מקרקעין. 

מדריך לקניית דירה

שלב המשא ומתן ניסוח החוזה

הבדיקות בשלב הטרום חוזי יכולות לשמש אתכם בניהול המשא ומתן. בעיות שונות העשויות להתגלות יכולות לשמש בתור טיעונים להורדת מחיר הדירה. ישנם אנשים הנוהגים למהר ולחתום על זיכרון דברים לקניית דירה, זאת מבלי להבין את משמעויותיו המשפטיות. אין הכרח לחתום על זיכרון דברים ובטח שלא בלי התייעצות עם עורך דין מקרקעין בבת ים. הסכנה בזיכרון דברים היא שאתם לוקחים על עצמכם התחייבות חוזית בטרם עומדים לנגד עיניכם כל הפרטים. במידה ונערך זיכרון דברים מומלץ להכניס לתוכו סעיף המתנה את ההתחייבויות בעריכת חוזה תוך פרק זמן זה, ואם לא יתקיים תנאי זה זיכרון הדברים יאבד את תוקפו. 

לאחר שבוצעו כל הבדיקות והתנהל משא ומתן, ניתן להתקדם לעבר חתימה על חוזה. חשוב מאוד לעשות זאת באמצעות עורך דין מטעמכם ולא עורך דין מטעמו של מוכר הנכס. באופן טבעי עורך הדין דואג לאינטרסים של הלקוח, וכאשר מוכר הנכס הוא הלקוח – עורך הדין יכין חוזה משפטי המשרת בעיקר את מוכר הנכס ולא את הקונה. 

חוזה לרכישת דירה הוא חוזה מורכב המפרט את כל התנאים, ההיבטים וההתחייבויות של העסקה עבור שני הצדדים. בגדול החוזה מגדיר מה אתם נותנים ומה אתם מקבלים, אך הוא יורד לפרטי הפרטים כמו העברת הזכויות בפנקסי המקרקעין, אופן העברת התשלום, מועד המסירה, מנגנוני ביטחון, הפרות חוזה ועוד. החוזה צריך לכסות אתכם מכל הכיוונים ולתת מענה לכל תרחיש, גם אם הוא נראה לכם כרגע כבלתי סביר. 

ישנם גם נספחים חשובים המתלווים לחוזה. הנספחים השכיחים הם נסח טאבו, אישור יתרת סילוק משכנתה, תשריטים של הדירה והצמדות, חוזה רכישה מקורי, הסכם שכירות אם ישנו דייר המתגורר בנכס, צו ירושה/צו קיום צוואה במידה והדירה התקבלה בירושה ולא נרשמה על שם המוכר וכו‘. 

לאחר חתימה החוזה

לאחר קבלת הדירה עליכם לטפל ברישום הזכויות על שמכם. זהו השלב המשפטי הסופי ההופך אתכם לבעלים חוקיים על הנכס. במידה וישנה משכנתה, יש לרשום את המשכנתה לטובת הבנק למשכנתאות. גם לצורך הרישום נדרשים מסמכים רבים וישנו תהליך בירוקרטי, אך עורך דין מקרקעין בבת ים מלווה אתכם גם בשלב זה עד שהכול גמור. 

נסח טאבו

טבעו היא שיטות מרשם זכויות המקרקעין המקובלת בישראל. היא מנוהלת על ידי לשכת רישום המקרקעין וזהו מסמך רשמי של מדינת ישראל. 

לאחר השלמת כל התהליך חשוב לקבל אישור עדכני על בעלות הדירה על מנת לוודא שכל הרישום התבצע בהצלחה. בדקו היטב את נסח הטאבו, וודאו כי לא נעשו שום טעויות באיות שמכם או מספר תעודת הזהות. כל טעות קטנה עלולה להוות מכשול בעתיד, כאשר תרצו למכור את הנכס. תיקונים בעתיד יגזלו מכם זמן ויגרמו להוצאות נוספות. 

פנקס המקרקעין פתוח לעיון הציבור וכל אחד יכול להוציא נסח טאבו, גם אם אין לו זיקה לנכס. ניתן לעשות זאת אונליין ויש צורך בתשלום אגרה. 

נסח

עורך דין מקרקעין בבת ים

לא ניתן לרכוש דירה באמצעות מדריך לקניית דירה באינטרנט. אמנם הזכרנו את הנקודות המרכזיות, אך יש עוד הרבה מעבר לזה. לצורך רכישה בטוחה של דירה אתם זקוקים לליווי משפטי אישי. עורך דין לקניית דירה מכיר את כל ההיבטים המשפטיים של רכישת דירה והעברת בעלות על נכס. הוא יודע מה לבדוק ואיך לבדוק והכי חשוב לזהות את הנורות האדומות.

זקוקים לעזרה בעסקאות מקרקעין? פנו אל עורכת דין שירי גוילי דהן, עורכת דין ומגשרת העוסקת בדיני מקרקעין ומעניקה ליווי בעסקאות נדל“ן ללקוחות פרטיים ועסקיים. לעורכת הדין ניסיון רב עם עסקאות מקרקעין והיבטי מיסוי מקרקעין. כך תוכלו להשלים את העסקה בצורה בטוחה. 

משרדינו נמצא ברחוב סחרוב 5 ראשל"צ – הוראות הגעה בקישור זה.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן