ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

עורך דין לענייני נדלן

נסח טאבו מה זה

עורך דין לענייני נדלן מלווה אתכם בכל הליכי ביצוע עסקאות נדל“ן. זהו עורך דין המתמחה בתחום המורכב של דיני המקרקעין, תחום שבדרך כלל מתנהלות בו עסקאות גדולות, לעתים מורכבות ובעלות סיכונים. עו“ד נדל“ן יכול ללוות אתכם במקרים שונים כמו קבוצות רכישה, פרויקטים של התחדשות עירונית, רכישת דירה מיד שנייה, היבטי מיסוי מקרקעין ועוד.

אחד הנושאים בהם מטפל עורך דין נדל“ן הוא הנושא של תהליך רישום בטאבו. כאשר אתם רוכשים דירה, לצד כל ההיבטים של העסקה, בסופו צריך לרשום את הנכס על שמכם בטאבו. במאמר זה נסביר על התהליך וגם מהו נסח טאבו. 

עורך דין לענייני נדלן

תהליך רישום בטאבו

לאחר שרכשתם דירה (או כל נכס נדל“ן אחר) עליכם לבצע רישום נכס בטאבו. תהליך רישום נכס בטאבו מבסס מבחינה חוקית את מעמדכם כבעלי הנכס. הדבר נדרש על פי חוק המקרקעין, התשכ“ט 1969. על פי סעיף 7(א) בחוק “עסקה במקרקעין טעונה רישום; העסקה נגרמת ברישום, ורואים את השעה שבה אישר הרשם את העסקה לרישום כשעת הרישום.”. 

כדאי לדעת כי בישראל קיימים 3 מרשימי מקרקעין שונים: לשכת רישום מקרקעין (טאבו), רשות מקרקעי ישראל וחברות משכנות. יכולים להיות נכסים הרשומים במקביל ברשויות שונות ולכן לא תמיד מספיק רישום בטאבו. יש לבדוק את הנושא עם עורך דין לענייני נדל“ן. 

תהליך רישום בטאבו דורש את המסמכים הבאים:

  1. צילום תעודת זהות, עם אישור העתק נאמן למקור של עו“ד, של שני הצדדים לעסקה. 
  2. כאשר עורך דין מקרקעין מטפל בעזרה יש צורך בצילום של רישיון עורך הדין (תעודת חבר בלשכת עורכי הדין). 
  3. שטרי מכר. 
  4. אישור תשלום המסים (מס שבח, מס רכישה ומסים עירוניים).
  5. שלושה שטרי משכנתה, חתומים על ידי הקונה ומאומתים על ידי עורך דין מקרקעין. 
  6. במידה ומסמכים נחתמו על ידי מיופה כוח יש לצרף ייפוי כוח. 
  7. אישור חיים כאשר חלפו 6 חודשים ממועד חתימת השטרות. 
  8. תשלום אגרת רישום עסקה. 

את הבקשה לרישום יש להגיש בלשכת רישום המקרקעין אליה משויך הנכס. 

בתום תהליך רישום בטאבו ישלחו אל עורך הדין אישורים על ביצוע פעולת הרישום. בדרך כלל ישנה גם בקשה לרישום משכנתה ועל לשכת רישום המקרקעין לחתום על שטרי המשכנתה (יש להציג זאת לבנק למשכנתאות).

בתום התהליך יש להפיק נסח טאבו עדכני המאשר כי אתם בעלי הזכויות בנכס. חשוב מאוד לבדוק שאין בו שום טעות. אפילו טעות סופר קטנה יכולה לגרום לבעיות בעתיד. 

תהליך רישום בטאבו

נסח טאבו מה זה

נסח טאבו מה זה? נסח הטאבו משמש כתעודת זהות של הנכס. רשומים בו הפרטים של הנכס ותיאורו ופרטים נוספים. בנסח טאבו נמצא את מיקום הנכס לפי מספר גוש, חלקה ותת חלקה. גודלו, שטחו וסיווגו של הנכס. כמו כן יש בו הערות אזהרה, חריגות, עיקולים, צווי הריסה, הפקעות, שעבוד לבנק, הצמדות ועוד. בנסח טאבו מופיע הבעלות על הנכס, כלומר שם הבעלים ומספר תעודת הזהות. 

נסח טאבו הוא דבר חשוב מאוד בעסקאות נדל“ן. יש להוציא אותו בשלב הבדיקות המקדמיות בטרם רכישת הנכס. ניתן למצוא בו מידע חשוב עבור רוכשי הדירה. למשל כך תוכלו לדעת האם מי שמוכר לכם את הנכס הוא אכן בעליו ולא מדובר בהונאה, וגם לגלות בעיות שונות הקשורות לנכס. חשוב לעשות זאת בטרם חתימה על זיכרון דברים או חתימה על חוזה לרכישת דירה. יש לציין כי בדיקת נסח טאבו היא רק אחת הבדיקות אותן מבצע עורך דין לענייני נדלן, אך ישנן גם בדיקות נוספות שיש לבצע. 

לאחר סיום העסקה והעברת הבעלות יש להוציא עוד פעם נסח טאבו על מנת לוודא כי הרישום התבצע כהלכה ואין בו שום טעות.

נסח טאבו מה זה

עורך דין לענייני נדלן

ישנה חשיבות גדולה לייעוץ וייצוג משפטי בעסקאות מקרקעין ולכן חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין לענייני נדלן בטרם מבצעים עסקאות. גם אם מדובר במכירה או רכישה של דירה, דבר שעלול להיראות לכם פשוט, עדיין ישנם סיכונים רבים ולכן חשוב להתנהל בצורה הנכונה. ניסיון לחסוך ולערוך הסכם ללא ייצוג משפטי עלול להיגמר בעגמת נפש גדולה והפסדים כספיים גדולים במיוחד. 

עורך דין לדיני מקרקעין יכול לסייע לכם בעריכת החוזה ויעניק לכם ליווי מלא עד להשלמת העסקה. עורך הדין מטפל בהיבטים השונים של העסקה ויכול להעניק לכם עזרה בתכנון מס, מנגנוני הגנה בחוזה, ביצוע בדיקת נאותות משפטית לנכס בטרם הקניה, סיוע בעת הפרת חוזה וכל היבט אחר העולה מתוך עסקת הנדל“ן. 

במשרד עורכי דין שירן גוילי-דהן תוכלו לקבל סיוע וליווי אישי בכל עסקת נדל“ן. מלבד ההתמחות בדיני המקרקעין והניסיון הרב, עורכת הדין שירן גוילי-דהן היא חברה בוועדת הקניין של לשכת עורכי הדין ומשמשת כמרצה בנושאי משפטי ומיסוי מקרקעין. בזכות הידע העשיר והניסיון הרב אנו יכולים למצוא לכל לקוח פתרון יצירתית ומענה לכל האתגרים שבעסקת הנדל“ן. 

הישארו מעודכנים, עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן