ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

מתי ובאילו מקרים נדרש להיעזר בשירותיו של נוטריון בעת עסקת מקרקעין?

הנוטריון הוא איש המקצוע שיכול לסייע בעניינים משפטיים רבים אשר אינם שנויים במחלוקת, ובכללם גם בעסקאות נדל״ן או בקבלת משכנתא.

ייפוי כוח נוטריוני מאפשר לכם להטיל על מישהו אחר את הטיפול בעניינים הכספיים שלכם, לבצע או לחתום על הסכמים מטעמכם.

ייפוי כוח נוטריוני יכול להידרש בסוגי עסקאות נדל״ן שונים

ייפוי כוח נוטריוני לעורך הדין של הקבלן

ייפוי כוח נוטריוני שתתנו לעוה״ד של הקבלן יאפשר לו להעביר על שמכם את הנכס שאתם עומדים לרכוש. עורך הדין יוכל לבצע בשמכם פעולות רישום נדרשות, מבלי להטריד אתכם פעם אחר פעם כדי שתחתמו על מסמך זה או אחר, הנדרש להשלמת העסקה.

ייפוי כוח לאדם בישראל בעת שהייה בחו״ל

ייפוי כוח שתתנו לאדם בישראל כשאתם שוהים בחו״ל יאפשר לכם למכור נכס שלכם בארץ גם כשאתם מחוץ לגבולות המדינה, והנאמן יוכל לפעול עבורכם ובשמכם בכול דבר ועניין הקשור למכירת הנכס.

ייפוי כוח נוטריוני לבנק בגין משכנתא

ייפוי כוח שתתנו לבנק בגין המשכנתא שקיבלתם, יאפשר לבנק להחזיק במסמך שמבטיח שהכסף שקיבלתם יוחזר במלואו. המשמעות היא שאם במהלך השנים תאחרו בתשלומי ההחזרים החודשיים כפי שקבע הסכם המשכנתא, יוכל הבנק להתחיל בהליכים לעיקול הנכס או לרישום הערת אזהרה בטאבו.

ייפוי כוח נוטריוני לבנק, מבטיח מצד אחד לבנק שהכסף שנתן לכם כהלוואת משכנתא לא ירד לטמיון ויוחזר לו, ומאלץ אתכם, מצד שני, לפעול לפי הוראות החוק ולעמוד בתשלומים החודשיים כפי שהתחייבתם מול הבנק.

שימו לב, במקרה שאתם מתקשים בהחזרי המשכנתא כי נקלעתם לקשיים פיננסיים (וזה עלול לקרות בחיים אם בגלל מחלה או בשל פיטורין שמונעים מכם להתפרנס), עדיין הבנק יכול להציע לכם מוצר משכנתא חליפי שיותאם למצבכם הנוכחי, ויאפשר לכם לעמוד בתשלומי ההלוואה שקיבלתם. לכן, כאשר מתעורר קושי, עדיף להתייעץ עם הבנק מאשר להזניח את החזר החוב.

חתימת הנוטריון על ייפוי הכוח – כיצד היא מתבצעת?

לחתימה של הנוטריון יש תוקף משפטי, לא ניתן לבטל את המסמך החתום והוא בעל משקל משפטי רב. חשיבות זו באה לביטוי גם במעמד החתימה, כפי שקובע החוק. כלומר:

  • מייפה הכוח והנאמן (כמו עורך הדין של הקבלן או נציג הבנק), חייבים להיות נוכחים במפגש עם הנוטריון.
  • הנוטריון יזהה את כל הנוגעים בדבר לפני שיחתמו על המסמך.
  • כל הנוגעים בדבר יחתמו על המסמך בנוכחותו של הנוטריון.
  • רק אז יוסיף הנוטריון את החתימה ואת החותמת שלו לאישור המסמך.

כיוון שעסקאות נדל״ן כרוכות בהעברה של סכומי כסף גדולים מאוד, מומלץ לבחור באיש מקצוע עם מומחיות בתחום הנדל״ן.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן