ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

בדיקת בעלות על נכס בחברה משכנת

בחינת בעלות נכס בחברה משכנת

בעלות על נכס הרשומה אצל חברה משכנת, מה היא אותה חברה משכנת ומדוע הנכס איננו רשום בנסח הטאבו כפי שאנחנו רגילים לראות בקניית דירה יד שנייה?

הסיבה לכך טמונה בעובדה שאותה החברה המשכנת היא למעשה הקבלן האמון על הקמתו של הפרויקט. זהו יכול להיות פרויקט של בניין מגורים וזהו יכול להיות פרויקט של מרכז מסחרי או בית פרטי.

עו"ד למקרקעין המייצג את חברת הקבלן, הינו איש מקצוע משפטי ובעל הסמכות הנדרשת המוקנה מטעם רשות מקרקעי ישראל. מתוקף תפקידו, אותו עורך דין פועל כדי לבצע את רישומם המלא של כלל הזכויות בפרויקט הקבלני, וזאת עד אשר יתאפשר ההליך הרשמי של רישום נכס המקרקעין בטאבו.

מה זה אומר עבורנו בפועל?

כך למעשה, רישום עסקת המקרקעין בפועל, וכן כלל ההליך הנדרש להעברת הבעלות עבור רוכשי הדירה, מתבצעים אל מול החברה המשכנת, קרי הקבלן, וזאת עד להשלמת הרישום בטאבו.

כאן המקום להכיר מושג נוסף העונה לשם אישור זכויות. בעת עסקת מקרקעין המתבצעת אל מול הקבלן, על החברה המכנת להנפיק מסמך אישור זכויות המהווה חלופה זמנית לנסח הטאבו, ואשר מעניקה את הערובה הנדרשת לרוכשים וכן את המידע המקיף אודות הנכס ופרטיו השונים.

כחלק מן ההליכים הנדרשים בחוק, מקבלת החברה המשכנת ייפוי כוח מטעם הרוכשים העתידיים אשר מעניקים אישור לביצוע רישומו של הנכס הלכה למעשה.

בתהליך שכזה, וכן לצורך המצאת הטפסים הנדרשים, הרי שמומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין אשר ילווה את העסקה מתחילתה ועד לסופה.

הבדלים אל מול נסח טאבו

את נסח הטאבו כל אחד ואחת מאתנו יכולים להפיק בכפוף לתשלום דמי אגרה מסוימים.

הנסח גלוי לכול, ומאפשר לכל מי שחפץ בכך, לקבל מידע מקיף ועדכני אודות נכס מקרקעין קיים.

להבדיל מנסח הטאבו, תיקיה של החברה המשכנת אינם גלויים לכול, והם מצריכים הליך פרטני בין הרוכשים העתידיים לבין הקבלן.

הדמיון הרב שקיים בין שני המסמכים נוגע למידע החשוף במסמך זה, וזאת לרבות פירוט הנכס, מי הם הבעלים הקיימים נכון לעתה, מחויבויות והתחייבויות שונות ועוד.

התייעצו עמנו

משרד עו"ד שירן גוילי דהן מספק ייעוץ ושירות משפטי מקיף בנושאי מקרקעין. אנו נשמח ללוותכם בעסקה ולהבטיח את ביטחונכם והאינטרס הכלכלי שלכם לכל אורך הדרך.

משרדנו מתמחה בליווי עסקאות מקרקעין על כל סוגיהן, תוך שמירה והקפדה על ז'רגון פשוט ונהיר עבור כל רוכש ורוכשת, מוכר ומוכרת.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן