ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

מחזור משכנתא לקראת קניית דירה

מחזור משכנתא נפוץ בקרב רבים המבקשים לשדרג את הקיים ולרכוש דירה חדשה. כשמו כן הוא, וכאשר אנו ממחזרים משכנתא, אנו למעשה משתמשים בה כדי לקבל משכנתא חדשה.

אם ננסה לפשט את הדברים ולשים אותם בז'רגון מעט יותר מקובל, אז הרי שבאת פעולת מחזור המשכנתא, אנו למעשה מבקשים מן הבנק שישנה לנו את תנאיה ולעתים קרובות גם את גובה האשראי.

קונים נכס נדל"ן? מוטב לעשות שיעורי בית על המושגים הבסיסיים

במשרד עורכי דין שירן גוילי דהן, חרטנו על דגלנו לספק ללקוחותינו מידע מקיף ככל הניתן, ולהנגיש את עולמות הנדל"ן בשפה פשוטה ונהירה.

משרדנו מלווה את מגוון רחב של עסקאות מקרקעין כאשר רכישת דירה היא אחד מן הנושאים היותר נפוצים בענף. יצוין כי משרדנו איננו עוסק בייעוץ עבור משכנתאות, אך בהחלט שמח לנצל את מאמריו המקצועיים כדי להגיש תוכן שמדבר בגובה העיניים. על כן, ברצוננו לציין כי אין מאמר זה מהווה חלופה להיוועצות עם איש מקצוע בתחום.

דוגמה למחזור משכנתא

למעשה, כל שינוי שתבצעו במשכנתא שלכם, ייחשב כפעולה של מחזור משכנתא. כך לדוגמה, במידה ואתם מחליטים לשנות את תנאיה של המשכנתא לרבות הריבית שאתם משלמים או פרק הזמן שעליו אתם פורסים את התשלומים, אז למעשה מדובר במחזור.

בין היתר, שינוי תנאיה עשוי לכלול את גובה האשראי עליו הבנק מסכים. לא אחת, לקוחות הבנקים עורכים מחזור משכנתא לא רק עבור רכישת נכס נדל"ן, אלא גם בעבור שיפור התנאים הקיימים לאור ירידה בריביות, אפשרות לשלם ולצמצם את החוב וכיוצא בזה.

דגשים שכדאי להכיר בהיבט הנדל"ני

אם אתם שוקלים להחליף את המשכנתא הקיימת בחדשה בעבור רכישת דירה, חשוב שתוודאו מה יהיה ערכה של הדירה החדשה, וזאת לא על-פי הערך הנקוב על-ידי מתווך הנדל"ן או בעלי הנכס, אלא על-פי החלטתו של שמאי מטעם הבנק.

במאמר שכתבתנו בנושא שמאי מקרקעין למשכנתא, ציינו כי לבנק ישנה הנטייה להפחית את הערך עד למינימום האפשרי. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהבנק איננו מתכוון לקחת הימורים, ומבחינתו, במידה ולא תעמדו בתשלומי המשכנתא, אז הרי שהערך שבו הנכס יימכר, יכסה על ההוצאות. מבחינתו, הוא רוצה להבטיח שהמשכנתא בשיעור של 75%, ניתנת עבור שווי הדירה לפי הערכתה בשוק הנדל"ן.

הקפידו להיעזר באנשי מקצוע

עצתנו עבורכם היא לנסות ולהימנע באופן המקסימלי מהפתעות שיפקדו אתכם בזמן רכישת נכס הנדל"ן.

משרד עורכי דין שירן גוילי דהן מספק ייעוץ משפטי מקיף בעסקאות מקרקעין, ושמח לרתום לצדו אנשי מקצוע נוספים אשר יוכלו לסייע ללקוחותיו בעת הצורך.

יצוין בשנית כי משרדנו איננו מספק שירותי ייעוץ משכנתא ומטרת המאמר הינה מידע כללי בלבד.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן