ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

ייעוץ משפטי במקרקעין

ייעוץ משפטי בענייני מקרקעין

עסקאות נדל"ן הן עסקאות בהיקפים כספיים גבוהים מאד, הן אם מדובר ברכישת דירה, חנות, משרד או קומפלקס רחב ממדים, הרוכש חייב ייעוץ משפטי של עורך דין מומחה בתחום זה.

בשנים האחרונות בעלי נכסים רבים החליטו לבצע עסקה של משכנתא הפוכה כדי לפתור בעיה כספית מסוימת וזאת באמצעות שימוש בערכו הכספי של הנכס שלהם. בדרך זו הם מקבלים סכום כסף משמעותי ויכולים לבצע באמצעותו את התוכניות הכלכליות שלהם כמו סיוע לילדים, מעבר לדיור מוגן או קבלת קצבה חודשית, כדי להגדיל את היקף ההכנסות החודשיות שלהם.

ייעוץ משפטי בעסקאות מכר של נדל"ן

אף על פי שעסקאות נדל"ן הן בהיקפים כספיים רחבי היקף, לקוחות רבים מחליטים לחסוך את העלויות של ייעוץ משפטי ומחליטים לבצע את העסקה עם עורך דין אחד שמייצג הן את הקונה והן את המוכר. מדובר בטעות יסודית ובעייתית, כיוון שכל עורך דין מקרקעין אמור לייצג את האינטרסים של הלקוח שלו ולהילחם על כך שהוא יקבל את כל המגיע לו, בהתאם לעסקת המכר.

קיימות עסקאות נדל"ן שנראות מאד פשוטות וקלילות, אך בסופו של דבר מתגלים פערים משמעותיים בין רצונו של המוכר לרצונו של הקונה ורק שני עורכי הדין אשר כל אחד מהם מייצג את הלקוח שלו מסוגלים למצוא בדרך יצירתית את שביל הזהב, כדי שהעסקה לא תעלה על שרטון.

עורך הדין שילווה אתכם מתחילתה של העסקה ועד סופה, יבחן בה כמה נושאים אקוטיים:

  • אם האדם שמציג את עצמו כבעליו של הנכס הוא אכן הבעלים שלו.
  • מהו המידע הרשום בנסח טאבו, מיהם בעלי הנכס, אם קיימים בעלי זכויות נוספים, הערת אזהרה, משכנתא או שיעבוד.
  • מהם תנאי התשלום שנקבעו על ידי הצדדים ואם נקבע כי התשלום הראשון ינותב לטובת תשלום המשכנתא, כדי שהרוכשים יוכלו לטפל בקבלת המשכנתא שלהם עבור רכישת הנכס.
  • ונושאים נוספים התואמים על חוזה מכר על פי מאפייניו.

תשלומי מס בגין עסקת המכר

עסקאות המכר של הנדל"ן גוררות תשלומים של מיסים כמו מס רכישה שהקונה אמור לשלם ולעיתים מס שבח והיטל השבחה שאמור לשלם המוכר.

מדובר בנושאים שהם סבוכים מאד וקיימים מקרים שמדובר בדירות שנרכשו לפני שנים רבות ולכן יש צורך להיעזר גם בשירותיו של שמאי מקצועי, כדי לדווח כראוי למשרד האוצר ולשלם את סכום המס המינימלי בהתאם לקריטריונים מסוימים ותקדימים ספציפיים.

רק אנשי מקצוע מהשורה הראשונה יצליחו להוציא את הקונים ואת המוכרים מסבך הבירוקרטיה ולהוביל אותם בדרך המלך לביצוע התשלום המינימלי, שהוא הסכום הנכון שעליהם לשלם עבור עסקה זו.

זו סיבה נוספת שאסור לוותר על ייעוץ משפטי בכל עסקה בתחום הנדל"ן קטנה כגדולה כיוון שחיסכון מזערי זה, עלול לעלות בשלב מאוחר יותר ביוקר לאחד הצדדים, או לשניהם לאור התפתחויות לא צפויות שעלולות להתרחש.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן