ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

היבטים משפטיים במקרקעין בנושא ירושת נכס

כשאדם מוריש נכס, הוא חייב לוודא כי המסמך להורשת הנכס מנוסח בצורה המדויקת ביותר, קרי הירושה. בכל מקרה שבו המסמך אינו מנוסך אצל עורך דין ירושות, האדם המוריש את הנכס מסתכן בכתב ירושה שניתן לערער עליו בבית המשפט. במקרים אלו, הנכס עשוי יהיה לעבור לידיים הלא נכונות.

רגע לפני שאתם כותבים בעצמכם את הירושה שלכם והצוואה, האם לקחתם הכול בחשבון? האם הבנתם לעומקם את הפרטים הקשורים בניסוח צוואה לבד? חובה לזכור, ניסוח צוואה לבד למעשה מותיר אתכם חשופים מבחינה משפטית. מעבר לכך, הוא מותיר את הזכאים לנכס חשופים משפטים גם כן. במילים יותר פשוטות, עורך דין ירושה הוא איש המקצוע שתצטרכו בכדי לוודא העברה נכונה של ירושה. נסביר למה אנחנו מתכוונים כאן, נתחיל עם הנושא של ערעורים בבית המשפט.

מה חשוב לדעת לגבי תקפות של ירושות בבית המשפט?

במקרים לא מעטים, מספיקה חתימה אחת שממוקמת במיקום לא נכון במסמך משפטי. עבור מה היא מספיקה בד"כ? עבור יצירת אי-תקפות של המסמך בבית המשפט. מעבר לכך, מה יקרה אם בכלל האדם המוריש את הנכס ישכח לחתום על המסמך? חמור מאוד, זה אומר שהצוואה כנראה לא תהיה תקפה בבית המשפט.

אם מדברים על היבטים משפטיים במקרקעין, באותה הנשימה מזכירים גם תרגומים של מסמכים משפטיים, חוזים וירושות. שימו לב, במקרים אלו יהיה עליכם לקבל את החתימה של נוטריון מוסמך. נוטריונים עוסקים בתרגומים של חוזים מסוגים שונים, כולל גם ירושות אשר נדרשות להיתרגם לשפות שונות.

המורכבות שבתרגום לשפות שאינן נפוצות והסיוע של נוטריון

אם במקרים מסוימים המסמך המשפטי מחייב תרגום לשפה האנגלית, הרי שבמקרים אחרים יהיה הצורך לתרגם את המסמכים לשפות שנחשבות פחות נפוצות. בכל מקרה, סביר שתמצאו את הנוטריון שמסוגל לתרגם לשפה הנדרשת עבורכם.

בשורה התחתונה, משרדים של עורכי דין ונוטריונים עובדים בשיטה של מיקור חוץ. למעשה, בחלק מהמקרים (כשמדובר בשפה שאינה נפוצה כמו אנגלית או ספרדית) יהיה צורך לשלוח את המסמך לתרגום חיצוני. ועוד דבר חשוב לדעת ששמרנו לסוף, הנושא של מס ירושה. האם בישראל קיים מס ירושה?

מס ירושה במדינות זרות ובישראל (מס עיזבון)

בישראל כמו במדינות מתוקנות אחרות, ישנם מיסים כאלו ואחרים. מעל סכום אשר מוגדר בחוק (הסכום משתנה ממדינה למדינה), על ירושות מסוימות יהיה מס עיזבון. אפשר לקרוא לכך מס ירושה גם במילים קצת אחרות.
העניין הוא כזה – בישראל בוטל החוק על מס עיזבון כבר בשנת 1981. אבל אם יש לכם נכסים בחו"ל, ייתכן שאתם תהיו מחויבים במיסים מסוגים אלו. במדינות מתוקנות רבות ואחרות המס על עיזבון כבר אינו קיים, אבל חובה לבדוק זאת מראש אצל עורך דינכם. בהצלחה!

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן