ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

צעדי בסיס ברכישת נכס

מה עושים לפני רכישת נכס מקבלן?

עסקת מקרקעין של רכישת דירה מקבלן או דירת יד שנייה כרוכה בכמה וכמה בדיקות משפטיות חשובות כדי לוודא שכל המהלך הוא כשר ואפשר לקדם את התהליך.

לא אחת יש מהמורות בדרך הקשורות לרבדים שונים בעסקה ולכן חשוב לבחור מתחילת הדרך עורכת דין מקרקעין שתלווה את כל הרכישה, כדי שלא יוצרו נושאים בעייתיים.

בדיקת מהלך ההתקשרות עם הקבלן

מי שרוכש דירה מקבלן, מוודא שעורכת הדין תקבל עותק של החוזה לבדיקה. אף על פי שמדובר במקרים רבים בחוזה סטנדרטי, יש בו לעיתים מוקשים שעלולים לסבך את הלקוח ולכן עורכת הדין פונה ליועץ המשפטי של הקבלן ומבקשת לערוך כמה שינויים בניסוח בסעיפים כאלו ואחרים.

יש מקרים שבהם הצד השני מסכים לשינויים וגם מקרים רבים שהוא אינו מסכים או לחלופין מציע נוסח אחר, שיהיה מקובל על שני הצדדים. בדרך זו מתנהל בין עורכי הדין משא ומתן על סעיפים אקוטיים עד שמתקבלת החלטה על הנוסח הסופי. היועץ המשפטי מיידע את הלקוחות אם הוא מאשר לחתום על ההסכם, או שיש לו עדיין השגות.

על פי ההסבר של עורכת הדין, הלקוחות יחליטו אם לחתום על ההסכם או להתעקש על השינוי כיוון שבלעדיו לא תתבצע העסקה.

בתום הדיונים ואם הכול תקין, אפשר לחתום על החוזה ולצאת לדרך החדשה. אם מדובר במבנה שבנייתו עדיין לא הסתיימה, עורכת הדין ממשיכה ללוות את הלקוחות כדי שיקבלו בטוחות בכל פעם שהם מעבירים תשלום וזאת על פי התיקון לחוק המכר.

הלוואת משכנתא עבור רכישת הנכס

מרבית רוכשי הנכסים זקוקים למשכנתא כדי להשלים את העלויות של רכישת הדירה. לאור המורכבות של כל נושא המשכנתא, קיימת המלצה גורפת להיעזר בייעוץ של חברות ייעוץ משכנתא אשר בוחנות כל מקרה לגופו ובהתאם לכך ממליצות על מסלולי המשכנתא הנכונים, בריביות ובעמלות המופחתות בעסקה הטובה ביותר מבין ההצעות שהתקבלו מהבנקים המסחריים השונים.

כדאי לקבל חוות דעת והמלצות מחברים או מבני משפחה שנעזרו לאחרונה בייעוץ מסוג זה והצליחו לקבל הלוואה בתנאים מועדפים ובחלוקת תשלומים לכמה שנים, על פי יכולות ההחזר של בני הזוג.

ליווי משפטי של עורכת הדין לענייני מקרקעין

בהתאם לעסקה שבוצעה, עורכת הדין מטפלת בכל מה שקשור לתשלום מס רכישה שאמור להתבצע תוך פרק זמן קצר על פי החוק. עו"ד מקרקעין מבצעת את התחשיב הנדרש ובהתאם לקריטריונים מבקשת מהלקוחות להעביר את התשלום בהקדם למשרד האוצר.

לאורכו של כל התהליך ובכל מחלוקת שיש מול הקבלן, עורכת הדין משרתת את האינטרסים של הלקוח שלה ולכן על פי הצורך היא מתנהלת מול הקבלן במקרים כמו לדוגמה, כשהתגלו ליקויים בטיחותיים ומהותיים ברחבי הדירה ועל הקבלן לתקן אותם ללא דיחוי כדי שהמשפחה תוכל להיכנס סוף סוף למגורים בבית החדש.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן