ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

ההוצאה שאחרי עסקת נדל"ן – מהי ארנונה?

ומתי זקוקים לליווי משפטי בתשלומי ארנונה?

מדי שנה, מוסרות הרשויות המקומיות לתושביהן צווים לתשלום המיסים המוניציפליים. הצו אמנם מיידע כי מגזרים מסוימים בעיר זכאים להנחות המוסדרות על פי חוק, אך מה שכנראה לא נקרא שם הוא שאנו זכאים בנוסף לכך להגיש בקשה לרשות המקומית למחיקת חוב הארנונה השנתי. אי פרסום הזכות המגיעה לכל תושב כחוק אומר דרשני ומהווה גניבת דעת במקרה הטוב. סכומי הארנונה עשויים להיות גוהים מאוד ולכן לביטולם משמעות פיננסית רחבת היקף. על מנת למצות את ההליך ולבחון את עמידתך בקריטריונים מכל היבט, מומלץ להיעזר בליווי של עו"ד ארנונה בתהליך ההגשה.

השלכות רחבות היקף

תושבים רבים מוצאים את עצמם מעמיקים את חובם יותר ויותר מול הרשות המקומית. אופני האכיפה בהם נוקטות הרשויות המקומיות עשויים להיות אגרסיביים מאוד ועומדות לרשותן אף הסמכות לעקל את חשבון הבנק ואף למשוך ממנו כספים. חובות נגררים עשויים לצבור קנסות וריביות רבות ולהגיע לסכומים שיהיה קשה מאוד להחזיר לאחר מכן.

נוהל מחיקת חובות לרשות המקומית

בסוף שנת 2012, פורסם מטעם משרד הפנים הנוהל המסדיר את הליך מחיקת החובות לרשות המקומית בגין מסי עירייה. על פי הנוהל, זכאים תושבים אשר היו זכאים בשנה כזו או אחרת להנחות על פי הדינים החלים ולא הגישו בקשה או לא מיצו את ההנחה העומדת לזכותם מכל סיבה שתהא, להגיש בקשה למחיקת חובות הארנונה שלהם.

באילו מקרים נוספים ניתן למחוק חובות מול הרשות המקומית?

נוהל משרד הפנים מפרט את כלל הסיבות בגינן ניתן לדרוש מחיקת חובות.

מיצוי הליכים

ניתן להגיש בקשה למחיקת חוב בה מצוין כי כל ההליכים שהחוק מעמיד לרשותן של הרשויות המקומיות על מנת לקבל את חובן כבר מוצו נגד הנישום. במקרה כזה עשויה הרשות המקומית לשמוט את החוב.

היעדר נכס בעל ערך

במידה ולנישום אין כל זכות על נכסי מקרקעין או נכסים אחרים באמצעותם ניתן לפדות את חובם, יוכל לשמש הדבר כעילה למחיקת החוב. טעות נפוצה היא להאמין כי זהו תנאי בלעדי על מנת למחוק חובות עירייה אך למעשה זהו רק תנאי אחד.

בחלוף הזמן

שלוש שנים לאחר יצירת החוב, ניתן להגיש בקשה לביטולו. במידה ויצרת חוב מסי עירייה אשר נגרר מעל שבע שנים, יימחק חובך באופן אוטומטי.

למחיקת חובותיך, מומלץ להיעזר באיש מקצוע

הרשויות המקומיות לא יוותרו על התשלומים להן הן זכאיות בקלות רבה כל כך. בקשות אלו למחיקת חוב עשויות להיגרר ולהסתבך ולכן, על מנת להבטיח כי בקשתך תמוצה בכל האמצעים העומדים לרשותך בגבולות החוק, מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד ארנונה בעל היכרות מעמיקה עם הדינים המוניציפליים וניסיון וידע מקצועי רב בתחום. חייבים רבים שנעזרו בליוויו של עו"ד מקצועי בתחום זכו למחיקת חובות שאפשרו להם להחזיר את החיים אל מסלולם.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן