ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

האם עורך דין נדל"ן מקומי יכול להועיל לעסקה?

בחירת עורך דין נדל"ן על-פי עיר

הבחירה בעו"ד נדל"ן נעשית על בסיס מגוון רחב של פרמטרים; החל מהמלצות פה לאוזן, דרך בדיקת חוות הדעת הקיימות במרשתת ועד לוותק ומומחיות בתחום המקרקעין של העסקה המדוברת. עם זאת, במאמר שלפניכם אנו רוצים לתת את הדגש לתנאי נוסף שמעסיק לא מעט רוכשים ומוכרים והוא מידת היכרותו של עורך הדין עם האזור בו תתרחש העסקה.

מקום פעילות כפרמטר לבחירת עו"ד נדל"ן

מטבע הדברים שההיגיון הבריא אומר לנו כי עורך דין נדל"ן בעל משרד באזור המדובר, יביא עמו ערך מוסף רב יותר מאשר עורך דין הממוקם באזור גאוגרפי שונה לגמרי.

כפי שוודאי הבנתם מראש, התשובה לכך היא איננה שחור ולבן, וחשוב לבצע מספר בדיקות מקדמיות טרם הכנסת עורך הדין החדש אל התמונה.

היכרות עם האזור

בקשו לדעת במלוא הכנות והפתיחות, עם אותו עורך דין אכן מתמצה באזור המדובר. צאו מנקודת הנחה כי ייתכן ומשרדו של עורך הדין ממוקם בעיר מסוימת, ואילו מקום מגוריו הוא עיר אחרת לחלוטין. לא פעם תופתעו לגלות כי עו"ד איננו מן האזור, אך הוא בהחלט מכיר את הנפשות הפועלות ואת האזורים השונים ברחבי העיר. הדבר נובע מקשריו עם מתווכי נדל"ן ועם גורמים שונים עמם הוא בא במגע יומיומי.

מן העבר השני, ייתכן מאוד כי עורך דין מקומי וללא ניסיון מעשי עתיר שנים, לא יכיר את הגורמים השונים באזור הנקודתי, וכך גם לא יוכל להביא ערך מוסף באשר לכדאיות העסקה.

התמחות

ייתכן מאוד שלעורך הדין שמצאתם ישנו יתרון בהיותו מקומי, אך האם הוא מתמצה גם בעסקאות מורכבות? האם הוא יידע לשלוף את הנתונים ואת הערך המוסף גם על עסקאות קומבינציה מורכבות? או עסקאות תמ"א 38? ייתכן מאוד שדיירי בניין מגורים בתל אביב שעובר תהליך שיפוץ במסגרת תכנית המתאר הארצית, יעדיפו לפנות לעורך דין נדל"ן בראשון לציון ולו רק בגלל שהוא ידוע במומחיותו בתחום מקרקעין זה.

גם את הדילמה הזו ניתן לפתור בקלות רבה, ומומלץ לשאול ישירות עם הוא אכן מתמצה ומכיר את התחום, או שמא איננו מחזיק בניסיון המעשי הנדרש.

זמינות

ובכל זאת, ישנו תנאי בסיס שבהחלט צריך להעסיק כל אדם אשר נמצא בטרם כניסתו לעסקת מקרקעין והוא מידת הנוחיות בקשר השוטף אל מול עורך הדין.

אם עורך דינכם נמצא באזור מרוחק מכם, או רחוק ממוקד העסקה, הרי שייתכן ותחוו קשיים בהגעה לפגישות. אין להקל ראש בחשיבותן של פגישות אלו שיכולות לא פעם להקנות לרוכשים / המוכרים, ערך מוסף, עצות משפטיות וסגירת פרטים חשובים לצורך יצירת חוזה המכר.

אם כן, ייתכן והסתמכות בעורך דין מקרקעין מקומי אכן יכולה להקל בתהליך העסקה. הקפידו רק לבצע את המחקר הנדרש בטרם בחירת איש המקצוע שילווה אתכם ויבטיח את ביטחונכם הכלכלי אל מול הצד הרוכש / המוכר.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן