ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

האם זה חכם להשקיע בנדל"ן בחו"ל?

מאמר אורח

השקעת נדל"ן בחול – התייעצות עם עורך דין

השקעה בחו"ל יכולה לא אחת להישמע כמו הצלחה מובטחת. המחירים אינם משתווים ולו במעט לאלו של הארץ והתמונות כמו גם התיאור של הסביבה בהחלט עושה חשק ואף מעורר את יצר ההרפתקה. אז האם באמת מובטח לנו חלום וורוד שיתברר גם כמציאות? וודאי שאתם מנחשים את התשובה.

מוטב לעשות את שיעורי הבית היטב בטרם מבצעים רכישה של נדל"ן בכל ארץ באשר היא. ויתרה מזו: בעוד שבארץ מרביתנו חשדנים ומחפשים היטב את הקאץ', הרי שרבים אינם מקפידים להיות עם האצבע על הדופק דווקא בעסקאות שאינן מתרחשות לנגד עינינו.

לפני שאתם עורכים השקעה, השקיעו בלמידת הנכס

האם מוכרחים לקחת עורך דין המתמחה בנדל"ן בטרם רכישה שכזו? למען האמת שגם בעסקאות נדל"ן בארץ אינכם מוכרחים שעורך דין ילווה אתכם עד לרגע מועד חתימת חוזה המכר.

האם זה מומלץ? העצה הטובה ביותר שאנו במשרד עורכי דין שירן גוילי דהן יכולים לתת היא שמוטב תמיד שיהיו אנשי מקצוע המעורים בנושא, אשר יוכלו להעניק את עצותיהם והכוונותיהם. לא אחת אנו מדגישים כי מטרתו של עורך דין מקרקעין היא להגן על הלקוח ולספק לו את תמונת המצב המלאה על העסקה: האם כדאי או לא?

אם נניח ולצורך הדוגמה, בחרתם להשקיע בנדל"ן בפורטוגל אז האם זהו הצעד הנבון ביותר? מרבית הסיכויים שנטייתכם לבצע עסקה שכזו נובעת מתוך הבטחות באשר לנכסים בעלויות נמוכות מן המקובל בארץ, ותשואה ניכרת. ייתכן מאוד והדבר נכון, אך בו-זמנית איננו חפצים לקחת הימורים מיותרים שעוד יעלו לנו אלפי אם לא עשרות אלפי שקלים.

חשוב לעשות את שיעורי הבית טרם ההחלטה ולבדוק אם אזור המגורים אכן משתלם. האם ממש בקרבת השכונה המדוברת ישנה שכונה שידועה ברמות פשיעה גבוהות? האם הנכס עבר את כל הבדיקות הנדרשות? מוטב גם שתראו את הנכס במו-עיניכם בטרם תקפצו על ההחלטה הגורלית. האם באמת יש ביקוש לאותה השכונה? והאם יש צפי לבנייה או פיתוח עתידיים? אלו הן שאלות שיש לשאול גם כאשר בוחרים להשקיע בנכס ממש בארצנו הקטנה.

לתפוס את "הדיל הנכון" לפני שייגמר – האמנם?

מספיק לעלעל מדי פעם במודעות שצצות או הצעות טלפוניות כדי לשמוע שלל הבטחות באשר לפוטנציאל אדיר, ואנשים שכבר הספיקו ורכשו. דיבורים פרסומיים כאלו ואחרים המספקים נתונים השוואתיים ולקוחות מרוצים. לכך מצטרפת גם ההאצה להצטרפות לרכישה שכן הנכסים אוזלים וכל הקודם מרוויח. עצתנו היא שבין אם בחרתם להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה בתחום הנדל"ן והמקרקעין המתמצא באופן נקודתי ברכישות בחו"ל ובין שלא – הרי שמוטב לקחת אוויר, להיאזר בסבלנות ולבצע את הרכישה רק לאחר שגיבשתם די מידע.

יצוין כי משרדנו איננו מספק ייעוץ עבור עסקאות נדל"ן בחו"ל.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן