ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

3 טיפים מרכזיים שכדאי לדעת טרם חתימה על הסכם נדל"ן

מה מומלץ לבדוק טרם חתימה על הסכם נדל"ן

בניגוד לעסקאות אחרות בהן אנו יכולים לעמוד על כך שאנו רוצים להשיב את המוצר, או לחילופין לקבל את העובדה שהמוצר לא תואם בדיוק את ציפיותינו, הרי שעסקת נדל"ן נחשבת לבעלת מורכבות משפטית וכל שכן אין מדובר בסכומים בהם אפשר להתפשר או לקבל את רוע הגזירה. כל פרט ופרט נחשבים, וכל עניין ולו הנושא הקטן ביותר אשר נכלל בתוך שטח אפור, הרי שהוא מוכרח להוות נורה אדומה עבורנו הן כרוכשי דירה והן כמוכריה.

לאור רגישותה הגבוהה של עסקת נדל"ן, להלן ריכזנו עבורכם 3 טיפים מרכזיים שעל פי דעתנו, כל אדם המעורב בעסקה מוכרח להכיר ולדעת טרם החתימה על החוזה. כמו כן, רבים נוהגים לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין מיומן אשר יעבור על פרטי החוזה לעומקם, ושיהווה כחומה המגנה מפני כל "הפתעה" או תרחיש שעתיד לבוא.

זהות העסקה

באומרנו זהות העסקה, אנו מתכוונים לשני היבטים משמעותיים:

  • זהות האדם שממנו אנו רוכשים את הדירה או לחילופין מוכרים לו את הנכס
  • זהות הנכס עצמו

זה יישמע אולי קצת תלוש מעולם המשפט והמקרקעין, אך לפעמים גם מוטב ללכת על תחושת בטן. האם האדם שמולכם נותן לכם את הרושם כאיש אמין? או שמא אינכם חשים בנוח לקיים מולו עסקת נדל"ן? על אף שתחושת הבטן שלכם אולי עלולה להטעות אתכם, הרי שזכרו כי עדיין מדובר פה בכמה מאות אלפי שקלים אם לא מיליונים. הקפידו לחקור את האדם שמולו אתם עתידים לבצע את העסקה. אפילו כתבו את השם שלו בחיפוש חופשי ברשת האינטרנט. אם קיים לו עבר בעייתי, הרי שמהר מאוד תמצאו את המידע נגיש עבורכם במגוון אתרי משפטים.

תחושות בטן בצד, ישנם גם מסמכים חשובים שיכולים להבהיר לנו במדויק אם העסקה כשרה, או שמא מוטב שנמשיך ונחפש נכסים אחרים. בעת קניית דירה יד שנייה, הקפידו לוודא כי בידכם ישנו נכס הטאבו וכי הוא נבדק על-ידי עורך דין מקרקעין. די בבדיקה זו כדי לגלות אם האדם היושב מולנו הוא אכן זה שמחזיק במלוא הזכות על הנכס, או שמא ישנם בעלים נוספים אותם יש לקחת בחשבון. כמו כן, נסח הטאבו יעניק לנו את זהות הנכס במלואו החל מגודלו ועד לעיקולים ושיעבודים שאינם גלויים לעין. כל פרט חשוב.

בדק בית

זהו נוהג שרצוי לאמץ ללא כל היסוס כאשר מדובר ברכישת דירה יד שנייה. רבים נוטים לוותר על בדק בית שכן התהליך כרוך בעלויות נוספות. כמובן שכל שקל נחשב ובטח כאשר מדובר ברכישת דירה לראשונה בחייו של אדם, בני זוג או משפחה, אך מוטב להשקיע את הסכום הנוסף הזה כדי להרוויח שקט נפשי ויתרה מכך, כדי לחסוך הוצאות מפתיעות נוספות בהמשך הדרך. חברות בדק בית עורכות בדיקה מקיפה ומעמיקה. האם ישנם ליקויי בנייה? האם ישנו דבר מה שאמור להוריד את נכס הדירה? האם ישנם תיקונים אותם עלינו לדרוש מן הבעלים הנוכחיים? מה לגבי הצנרת? האם ישנה רטיבות? ייתכן מאוד שטרם תהליך המכירה, בעל הנכס יצבע את הקירות, ולמעשה יטשטש את העקבות.

היעזרות בעורך דין

החלטתם שאתם עורכים את העסקה בעצמכם וללא כל היעזרות באיש מקצוע? זה אפשרי לחלוטין, ועם זאת עדיין מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין לצורך בדיקת החוזה טרם החתימה. כמו כן, מוטב להיעזר בעורך דין במקרים בהם רוצים לחתום על זיכרון דברים (איננו ממליצים על כך) שכן זהו מסמך משפטי מחייב.

לשירותכם, משרד עורכי דין שירן גוילי דהן – עורך דין מקרקעין בראשון לציון, טל': 052-5488851

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן