ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

פיצול דירות

מהו פיצול דירות?

פיצול דירות הוא חלוקה של שטחו של נכס מסוים והפיכתו לכדי מספר יחידות שונות. פעולה זו מתבצעת על-ידי בעלי נכסים המבקשים לאפשר את השכרתם למספר נפרד של משכירים.

לצורך פיצולה של דירה או נכס מקרקעין כזה או אחר, אין זה מספיק לקבל החלטה עצמאית ולייצר נתונים בשטח. על בעל הנכס לפעול למען קבלת היתר מטעם הוועדה המקומית. די לדעת שהרשויות המקומיות מערימות קשיים לא מעטים גם על פרוצדורות פשוטות הרבה יותר בתחום המקרקעין, כדי לצפות שלא תהא זו משימה קלה כלל וכלל. משרד עורכי דין שירן גוילי דהן מספק ייעוץ וליווי משפטי מקיף בנושאי נדל"ן ומציע הכנה והגשה מלאה של בקשת הפיצול בהתאם לסעיפים הכתובים בחוק, תוך היכרות מעמיקה עם הפרוצדורה הנדרשת ומורכבותה.

פיצול דירה שלא כחוק

הפתגם המוכר אי-ידיעת החוק איננה פוטרת מעונש בהחלט מקבל תוקף בכל הנוגע לפיצול דירות. ישנם בעלי נכסים אשר בטוחים שמצאו את השיטה האידיאלית ליצירת רווחים נוספים ועושים זאת באופן עצמאי וללא כל בדיקה מקדימה.

חשוב לדעת: כל אדם אשר מבצע פיצול של נכס ומשכירו למספר דיירים נפרדים, הרי שהוא מבצע עבירה על החוק אשר תגרור קנסות קשים ואף נקיטת צעדים משפטיים. מערכת החוק בהחלט איננה סלחנית בנושא עבירת פיצול דירות והיא רואה בכך כניצול ציני של ביקוש שוק הנדל"ן. בעוד שבעבר מידת הפיקוח שהיה קיים בתחום הייתה מועטה אם בכלל, הרי שכיום הרשויות נוקטות באכיפה יתרה. גובה הסיכון, ההשלכות האפשריות על פיצול דירה שלא כחוק והעובדה שדיירים רבים כיום כמעט ואינם מסכימים לדירות קטנות בתנאים לא נאותים – הופכים את הנושא ללא כדאי.

קבלת היתר פיצול דירה

כאמור, קבלת היתר פיצול דירה צריכה להינתן על-ידי הוועדה המקומית, ומוטב לשכור את שירותיו של עורך דין נדל"ן המומחה בתחום לצורך ליווי מקיף ויצירת תהליך אשר יגדיל את הסיכויים לקבלת האישור הנדרש.

בעת חלוקת הדירה, חשוב לשים לב לתנאים הבסיסיים הכתובים בחוק ואשר מגדירים את המושג דירה: כך לצורך הדוגמה פיצול דירות ליחידות מחייב את אפשרותם של הדיירים שלא לעבור בדירתו של הדייר השני. כמו כן, כל יחידה ויחידה מחויבת בקיומו של מטבח. באם יהיה קיים מטבח אחד בלבד עבור מספר היחידות שפוצלו מיחידה אחת, הרי שלא ייתכן מתן אישור מטעם הוועדה המקומית.

לא אחת, תפקידו של עורך דין נדל"ן הוא לבחון את הנכס ולספק ייעוץ מקדים באם מוטב או לא מוטב להגיש את הבקשה לקבלת ההיתר הנדרש.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ

ההחלטה לפצל את הדירה למספר יחידות לא צריכה להתקבל באופן עצמאי. נשמח לספק לכם ייעוץ משפטי מקצועי, ובאם התנאים אכן יאפשרו את הגשת הבקשה, לרשותנו הידע המקצועי והניסיון להכנת הטפסים ולביצוע התקשורת השוטפת אל מול הרשות המקומית.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן