ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

מדוע חשוב הסיוע המשפטי בכל שלבי רכישת הנכס?

רכישת דירה חדשה היא אחת מההחלטות הכלכליות החשובות שתבצעו בחייכם, אם לא החשובה שבהן, כאשר המשמעויות הפיננסיות שיש לרכישה זו הן רבות וארוכות טווח. ישנם בעלי מקצועות חופשיים אשר רואים ברכישת הדירה כהזדמנות לצמוח בהיבט המקצועי ולפתוח משרד או קליניקה בתוך הבית, במקום לעבוד כשכירים במשרד של אחרים. יוזמה זו מצריכה חשיבה מאוד ספציפית באשר לבחירת הנכסים הרלוונטיים לקנייה והפניית המשאבים לצורך השבחת הנכס, ביצוע שיפוצים ועיצוב פנים וחוץ וכן השגת האישורים המתאימים לעבודה. סיוע מקצועי של עורך דין מתחום המקרקעין, יכול בהחלט להוביל אתכם למציאת נכס מתאים, אשר בתכנון מדויק יהפוך לשילוב בין בית מגורים פרטי לבין קליניקה מצליחה.

עזרה מפרקליטים מומחים יכולה להיות לעזר של ממש, כאשר מדובר ברכישת נדל"ן ובפרט כאשר הנכס אמור לשמש לשתי מטרות שונות בתכלית. עזרתו של עורך דין דיני עבודה יכולה להיות רלוונטית אף היא, כאשר יידרשו האישורים המתאימים לפתיחת העסק הביתי, בפרט אם יהיה צורך בניסוח חוזי עבודה והעסקת עובדים בתוך הקליניקה שתימצא בביתו של בעל הבית – בין אם זה רופא שיניים, פסיכולוג, מטפל ברפואה משלימה או כל עוסק בענף המאפשר קבלת לקוחות במשרד ביתי. בנוגע לרכישת הדירה עצמה, חשוב להיוועץ בפרקליט מומחה לדיני מקרקעין אשר ילווה את הליך הרכישה, כולל הגדרה של מועד מסירת הדירה וכל הכרוך בחוזה המכירה עצמו. לליווי המשפטי הזה ישנה חשיבות ייחודית, כיוון שהשלמת הליך המכירה משפיע הן על חייו האישיים של הרוכש, שעתיד להתגורר בנכס – והן על התפתחות הקריירה שלו, שתלויה במועד הפתיחה של הקליניקה הביתית שתוקם בתוך הנכס.

איך מוצאים נכס שניתן יהיה לפתוח בו קליניקה ביתית?

כאשר לבית הפוטנציאלי לרכישה ישנם שני שימושים עתידיים, חשוב לוודא כי קיימת הפרדה מבנית בין המשרד או הקליניקה לבין המתחם שבו מתנהלים החיים האישיים של בעל הבית. גם אם לא ניתן לייצר כניסת נפרדות לכל מתחם והקליניקה ממוקמת ממש בתוככי הבית הפרטי, אין ספק כי לפחות בהיבט של עיצוב הפנים – חובה לייצר נפרדות מוחלטת ותחושה של אזור חיצוני לגמרי. אלו יכולות להיות תוספות של חוסמי רעשים על הקירות, חציצה פנימית באמצעות קירות גבס או כל שינוי מבני שאפשר יהיה לבצע בנכס, על מנת להשמישו לשני הייעודים שלו.

דגשים לעבודה מהבית ושמירה על מקצועיות בפני לקוחות

כאשר משרדו של הרופא או הפסיכולוג נמצאים בביתו הפרטי, קיימת אפשרות שחלק מן הלקוחות יחושו אי נוחות מסוימת והיכולת שלהם להפריד בין הדמות הסמכותית לבין האדם שמאחוריה – תיפגע. השינויים המבניים בבית המכיל את הקליניקה, אמורים לתמוך בגישה הברורה שאינה ניתנת לשינוי, האומרת כי המקצועי יישאר כזה בכל מקום שהוא, לרבות בקליניקה ביתית, כאשר הכניסה אליה והשהות בתוכה, גם אם היא עוברת דרך הכניסה הראשית והרגילה של הבית, בכל זאת מייצרת "עולם חדש" שמסייע ליחסים מקצועיים להמשיך ולהישאר כאלה.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן