ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

כיצד לבחור עורך דין מייצג לעסקת מקרקעין?

בכל הנוגע לרכישת נכס, מדובר על אחת מן העסקאות הגדולות והמשמעותיות ביותר אותן אדם עושה במהלך חייו. למעשה, מדובר על עסקה הכרוכה בהוצאה של סכומים גדולים, המתפרשת על זמן של שנים ובחלק מהמקרים אפילו קיימים בה לא מעט סיכונים. לדוגמה, יכול להיות מקרה בו נרכש מגרש להשקעה ואותו מגרש עתיד להפוך לכביש מהיר. במידה וחוקרים את המקרה לעומק, עשויים לגלות שהקרקע הופקעה מאיתנו ושעורך הדין שייצג איתנו בעסקה, לא דאג לרשום את זכויותינו בטאבו. כך למעשה המדינה פטורה מתשלום על פיצוי בגין הפקעה ואז כל שנותר הוא לנהל הליך משפטי וממושך.

לדעת לבחור נכון

נכון שיש לא מעט סיכונים בעסקאות מקרקעין, מה שכן, אם נבחר עורך דין מקרקעין שיש עליו המלצות וניסיון, סביר להניח שאנחנו נקבל את הייצוג הטוב ביותר. מעבר לכך, עלינו גם לגלות ערנות לפעולותיו של עורך הדין ולראות שאכן יש מילוי מלא של כל החובות הנדרשות במסגרת עסקת המקרקעין. מעבר לכך ובגלל שמדובר על סכומי כסף גדולים ויהיה צורך לקחת הלוואת משכנתא,
יש גם להיעזר באנשי מקצוע וחברות המספקות שירותי ייעוץ משכנתאות. כך תדעו שקיבלתם את התנאים הטובים ביותר, שיסייעו לכם לעמוד בתשלומי המשכנתא החודשיים.

מה חובותיו של עורך דין בעסקת מקרקעין?

במרבית המקרים, פונים לעורך דין לאחר שהסתיים תהליך המשא ומתן וכמו כן סוכם עניין המחיר ופריסת התשלומים. מה שצריך לעשות הוא לקחת עורך דין ממש אחרי קבלת ההחלטה על רכישתה של הדירה או החלטה על מכירתה. כך בשלב כזה מוקדם של העסקה, עורך הדין יכול לתת ייעוץ משפטי וכמו כן לסייע בכל הקשור לתנאי העסקה ולמנוע סיכונים או בכלל למנוע את הכישלון של המשא ומתן המתנהל בין שני הצדדים. למעשה תפקידו של עורך הדין כולל בתוכו גם ניסוח של הסכם, החתמה של הצדדים אך לא רק. התפקיד שלו כולל גם בדיקה של זכויות המוכר בנכס, בדיקה של תכניות פיתוח באזור, צו הריסה וכמו כן עליו גם לבדוק האם יש חיובים, זכויות או הערות אזהרה על הנכס וכאלה שעשויים למנוע את העברתו לצד השני.

רישום זכויות בנכס מקרקעין

יש לזכור שלא מספיק הסכם חתום, שכן עסקת מקרקעין יכולה להיגמר גם שנים רבות אחרי החתימה. שימו לב שקבלת המפתחות לנכס המקרקעין איננה מגדירה את העסקה כמוצלחת. רק ברגע שנרשמו זכויות הרוכש בנכס, אז העסקה מגיעה לסיומה. כאשר מדובר על תהליך רישום הזכויות בנכס, מדובר על תהליך שהינו מורכב ועשוי לקחת זמן רב. במסגרת התהליך, יש להציג אישורי מיסים, אישורים על היעדר חובות והיתרים. כך אפשר לראות שההתקשרות עם עורך הדין היא לאורך זמן ויש לבדוק מהם תנאיו הכוללים גם תשלום של שכר טרחה, השלכות כספיות במידה והעסקה לא יצאה לפועל וכו'.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן