ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

קניית נכס בליווי עורך דין

אם אתם נמצאים לקראת חיפוש של נכס לרכישה אז יהיה עליכם לשים לב שאתם עושים זאת בצורה שקולה ומחושבת. מלבד הבחירה בשירותי תיווך (לעתים מטעמי נוחות ולעתים כיוון שמרבית הנכסים מוצעים על-ידי מתווכים), תהיה גם חשיבות מכרעת לשירותיו של עורך דין שיוכל ללוות אתכם לאורך כל תהליך הרכישה ולסייע לכם במגוון רחב של היבטים.

כדי שתוכלו להבין טוב יותר מדוע שירותיו של עורך דין מקרקעין קריטיים בהליך מהסוג הזה, אתם מוזמנים להמשיך לקרוא אודות המידע שנחלוק כאן במדריך מקוצר. לקבלת שירות מטעם משרדה של עורכת דין שירן גוילי דהן, ניתן להשאיר פניה באתר או ליצור קשר טלפוני במספר: 052-5488851.

רכישת הנכס עם עורך דין נדל"ן

מומלץ לפנות לעורך דין עוד בתחילת החיפושים אחר הנכס לקנייה. כך, לאחר שהתרשמתם מנכסים שונים, בוודאי יגיע שלב שבו תחליטו מה לקנות, ולעתים גם תוך "לחץ זמן" שניכר כתוצאה מבעלי הנכס. ייתכן והוא דובר אמת ואכן יש עוד רוכשים רבים שממתינים בתור ו"כל הקודם זוכה" וייתכן שאין הוא מדייק בפרטים. מה שבטוח הוא, שמוטב בטרם חתימתכם על הסכם הרכישה, להיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין אשר יוכל לסייע לכם ולהבטיח שכלל העסקה מתבצעת כשורה ושומרת על האינטרסים שלכם.

ישנם לא מעט פרטים שדורשים התייחסות כאשר מבצעים עסקאות בתחום המקרקעין, והרי שלפני חתימה על חוזה מכר, עו"ד יוכל לעבור אתכם על הסעיפים השונים, לבצע מעבר עצמאי משלו (תגלו חוזה עב כרס שלעתים יכול להיות די מרתיע), היבטי מיסוי מקרקעין ורישום בטאבו. כל אלו בליווי של עורך דין מנוסה יוכלו להתבצע בצורה שוטפת וחלקה וללא שום בעיה.

בדיקת הנכס

על מנת להבטיח שאתם הופכים את רכישת הנכס לכמה שיותר משתלמת ויתרה מזאת – בטוחה, יהיה עליכם לבדוק לעומק את כל הפרטים השונים שקשורים במקום שבו אתם שוקלים להשקיע את הכסף. אם תדעו לבחון את הפרטים לגופם, הרי שפעולה זו עזור לכם להבין טוב יותר עד כמה העסקה שאתם עושים תשתלם לכם.

בין הדברים שמוטב לבדוק כאשר הוא את עלות העמלה עבור תיווך, שכן ההוצאה עבור עבודתו של המתווך איננה משולמת מטעם בעלי הנכס, כי אם מטעמי הרוכשים עצמם. זו יכולה להיות תוספת נכבדה של תשלום שכדאי לקחת בחשבון בסך ההוצאות.

האם אתם בוחרים נכס במיקום טוב, איזו אוכלוסייה גרה באזור, מה רמת הפיתוח והאם צפויים פרויקטים נוספים באזור. האם התשתיות במצב טוב. היבטים שכאלו לעתים לא יכולים להיבדק עצמאית על-ידי הרוכשים, אך לעורך דין יש את הכלים לחפש את המידע בנושא. תתייחסו בשיקול דעת לכל הפרטים הללו ותוודאו שאתם עושים כל מה שנדרש על מנת לוודא שאתם בוחרים לקנות את הנכס הטוב ביותר שתוכלו למצוא.

זהות מוכר הנכס

זהות מוכר הנכס וזהות הנכס. מדובר בשורה של בדיקות שראשיתן הן בנסח הטאבו. נסח זה מתפקד כתעודת הזהות של הדירה והוא יכול לספר לנו עם המוכר הוא אכן מי שמחזיק בבעלות מלאה על הנכס. באם מדובר ברכשית דירה מקבלן הרי שמוטב לבחון היטב את החברה, ולבדוק את הביקורות שקיימות עליה ברשת. פעולה קצרה מאוד, שיכולה להועיל רבות.

דבר נוסף שצריך לשים עליו דגש הוא חתימה על הסכם רכישה הוגן שמטיב עמכם. החוזה הוא איננו אמת אחת ויש מקום לנהל משא ומתן עד למיצוי זכויותיכם וביטחונותיכם בנכס.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן