ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

הנחה במס הרכישה לנכים

מס הרכישה הוא מס די מוזר בהתחשב בהיבטי המיסוי האחרים המאפיינים לא רק את ענף הנדל"ן. בעוד שבמיסים רבים אחרים אנחנו משלמים למדינה בעבור כסף שנכנס לנו לכיס, הרי שבמקרה זה, אנו משלמים למדינה מס על כך שביצענו הוצאה כספית לרכישת נכס.

אם ננסה להיכנס אל תוך הלוגיקה שעל-פיה חוקי מיסוי המקרקעין עובדים במקרה זה, הרי שהמדינה רואה ברכישת נכס נדל"ני כמעין השקעה לטווח הרחוק. על השקעה אם כך, החליטה המדינה כי הרוכשים צריכים לשלם.
משרד עורכי דין שירן גוילי דהן, מתמחה בתחום מיסוי המקרקעין ומסייע בבדיקת המיסים המשולמים למדינה כפועל יוצא מעסקת נדל"ן הקורמת עור וגידים. במקרה שלפנינו, נרצה לבחון תרחיש ובו מדובר באדם נכה אשר מבקש לרכוש דירת מגורים.

מיסוי רכישה בעבור רכישת דירת מגורים לנכים

הידעתם? ייתכן ונכה אשר קונה דירה, יהיה זכאי להפחתה משמעותית בתשלום מס הרכישה. הפחתה זו עומדת על לא פחות מאשר חצי אחוז. זה אולי נשמע כמו הפחתה אפסית למדי, אך כשזה נוגע למספרים רבי הרושם שמאפיינים את עולמות הנדל"ן, הרי שזהו עולם ומלואו.

הטבה בתשלום מס רכישה לנכים: כיצד מתחילים?

במסגרת הבדיקה, חשוב לוודא כי אכן מדובר באדם העומד בכל הקריטריונים הנדרשים מטעם המדינה. בירור שכזה נעשה כצעד מקדים בטרם הגשת הבקשה. מומלץ להביא את כל הטפסים מוועדות רפואיות ועד הליכים משפטיים כאלו ואחרים דוגמת תביעת אובדן כושר עבודה, אשר הובילו להופעתה של הנכות, וזאת במקרים בהם אין מדובר בנכות מולדת.

חשוב לדעת: לעתים ההפחתה במיסוי לא תתאפשר, אלא לאחר התייצבות אל מול וועדה רפואית אשר תבחן לעומק את הגשת הבקשה.

הטבה לדירה יחידה

ברכישת דירה יחידה, תוענק הטבה בשיעור של חצי אחוז. הטבה זו תקפה על דירה יחידה שערכה איננו עולה על 2.5 מיליון שקלים. אותו התהליך מתקיים גם כאשר מדובר ברכישת שטח, וזאת בתנאי שרכישתו מיועדת אך ורק למגורים.

הטבה לדירה שנייה

במקרים בהם יהיה מדובר ברכישת דירה ראשונה שערכה גבוה מזה שצוין לעיל, או אם מדובר בדירה אשר איננה מוגדרת כדירה יחידה, אז הרי שעל האדם המחויב בתשלום המס, לשלם מס המופחת בחצי אחוז וזאת בהתייחס לערכה של הדירה.

בכל מקרה שבו אינכם בטוחים באשר לתשלום המס אותו אתם חייבים בעסקת נדל"ן, הרי שמומלץ לפנות לעורך דין מקרקעין שילווה את העסקה ויעניק תמונת מצב מלאה כמו גם חיזוי של תשלום המס העתידי.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן