ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

אילו היבטים בטיחותיים חשוב לבדוק כאשר רוכשים דירה במגדל מגורים?

אחד מההיבטים החשובים ביותר אותו יש לוודא טרם קניית דירה במגדל מגורים הוא ההיבט הבטיחותי. במאמר זה נספק לכם מידע אודות אותם אלמנטים בטיחותיים שחייבים להיות בכל מגדל מגורים ובכל דירה אותה אתם מעוניינים לרכוש. הבה נתחיל..

בנייה לגובה – מאפיין הבנייה החדשה בישראל

הבנייה לגובה היא אחד מהמאפיינים של הבנייה החדשה בישראל. אם בעבר, מרבית המגדלים נבנו בערים המרכזיות של ישראל כפתרון לאכלוס כמויות הענק של האוכלוסייה, כיום ניתן לראות מגדלי מגורים ובניינים גבוהים גם בפריפריה. אחד מאותם דברים בולטים אשר ממחישים את ההבדל בין מגדלי מגורים לבין בית מגורים סטנדרטי הוא השטחים המשותפים הרבים, ביניהם הלובי הגדול במגדל המגורים, הגינות, מעליות, מעליות, חניון, מערכות חשמליות, חדר משחקים או חדר כושר ועוד.

משפחות – חשוב לוודא טרם קניית דירה בבנייני מגורים גבוהים

אין זה משנה אם אתם מחליטים לרכוש דירה בבניין של 5 קומות או בגורד שחקים, אם אתם משפחה עם ילדים קטנים, הדבר הראשון אותו עליכם לוודא הוא שהדירה אותה אתם קונים בטיחותית דיה לילדים. לצורך העניין עליכם לוודא שמרפסת הדירה עם סגירה כפולה, שהחלונות עם סורגים נפתחים/ננעלים ושאין במגדל המגורים שום שטח ציבורי משותף אשר מהווה סכנה לילדים.

בטיחות במגדל המגורים – מעליות וחומרי בניה

כיוון שתחזוקה לקויה של מעליות יכולה להוביל לכך שהמעלית תיתקע, חשוב לוודא שבבניין בו אתם מעוניינים לקנות דירה מתבצעת בדיקת תקינות למעלית מדי תקופה ושבמעלית יש את כל הציוד הבטיחותי הנדרש במקרה של תקלה או שריפה. דבר נוסף אותו חשוב לוודא הוא חומר הבנייה בו השתמשו בבניין. תמיד יש לוודא שלא השתמשו בבניית מגדלי המגורים בחומרי בנייה שאינם תיקניים, כלומר שאינם עומדים בתקני בטיחות אש וכאלו אשר יכולים לגרום למצב של ליבוי אש והתפשטותה המהירה.

בטיחות אש במגדלי מגורים – חשוב ביותר!

גורד שחקים הינו מבנה המשתרע לגובה רב ומאגד בתוכו כמות לא קטנה של דיירים ולכן חשוב לוודא שבאותו בניין בו אתם מתכננים לרכוש את הדירה, יהיה מערך בטיחות אש כלומר שמותקנים ספרינקלרים לכיבוי אש וכן את הדברים הבאים:

  • יציאות מילוט – תמיד חשוב לוודא שיש גישה ליציאות המילוט בבניין ולארונות הציוד של כיבוי האש.
  • גלאי עשן – חייבים להתקין גלאי עשן בכל דירה במגדל המגורים.
  • מטף כיבוי – חייב להיות מטף כיבוי לכל דייר.
  • מערכת ספרינקלרים – מערכת אוטומטית לכיבוי אש בכל שטחי הבניין למגדלים שגבוהים יותר מ- 42 מטרים.
  • חדר מדרגות חייב להיות מוגן – כלומר מופרד באמצעות קירות חסיני אש משאר הבניין ודלתות אש. בחדר המדרגות, חובה להתקין מערכת על לחץ שמונעת חדירה של עשן גם אם דלת האש של חדר המדרגות פתוחה.
  • רחבת כיבוי – בכל מגדל מגורים חייבת להיות רחבת כיבוי שבה תוכל לעמוד הכבאית ולהתחבר לברזי כיבוי למטרת כיבוי השריפה.

בהצלחה!

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן