ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

האם ברכישת דירה עלינו לשלם לעו"ד הקבלן?

רכישת דירה מקבלן מביאה עמה מגוון רחב של מורכבויות המאפיינות באופן ייחודי עסקאות מקרקעין מסוג זה. על-פי רוב, בעת רכישת דירה מקבלן, על הדיירים החדשים לעתיד, להיעזר בשירותיו המשפטיים של העו"ד אותו שוכר היזם / הקבלן ולא הרוכשים עצמם.

עבור אלו אשר רוכשים לראשונה דירה בבעלותם, מדובר בתרעומת גדולה, זאת לנוכח ההוצאה שמצטרפת גם למיסוי המקרקעין וכך רק הולכת וטופחת. למרבה הצער, החוק מכיר בכך שהקבלן אכן יכול לחייב את הרוכשים בעבור השירות הניתן מטעם עורך דינו. עם זאת, החוק גם מכיר בצורך החיוני להצבת גבולות אדומים ועל-כן ישנה מגבלה הקבועה בחוק.

תשלום עבור עורך דין הקבלן ברכישת דירה חדשה

נתחיל מהחדשות המרגיעות: על-פי חוק, שכר הטרחה בעבור עבודתו של עורך הדין הפועל מטעם הקבלן, הינו מוגבל לעד 5,000 ₪ או לחילופין חצי אחוז מסך מחיר הדירה. התשלום ייקבע על-פי המחיר הנמוך מביניהם.

חשוב לציין כי תשלום זה איננו צריך להגיע בהפתעה גמורה בעבור הרוכשים. את הפרטים הללו, מומלץ לבדוק מראש בעת החוזה הניתן מטעם הקבלן. על חוזה לרכישת דירה מקבלן, מומלץ שיעבור בקפידה עורך דין מקרקעין אשר ילווה את העסקה מטעם הרוכשים. עורך דין זה, יפעל למען האינטרס של לקוחותיו, ובסריקתו על פרטי החוזה, יוכל לאתר מגוון רחב של כשלים וטעויות הפועלים לרעת הלקוחות ולעתים אף שעוברים על החוק.

אל תוותרו על עורך דין מטעמכם

רבים טועים לחשוב כי בעסקה מסוג זה, מספיק להסתמך על עורך דינו של הקבלן. זוהי טעות מרה שעלולה לעלות כסף רב ולסכן את ביטחונכם בעסקה! זכרו תמיד, כי על עורך דינכם לשרת אתכם נאמנה ללא משוא פנים.
עורך הדין מטעם הקבלן פועל למען הקבלן ותו לא, כך גם החוזה המנוסח. אל תמהרו להסיק כי פרטי החוזה הינם אובייקטיביים. מספיקה בדיקה פשוטה על-ידי עורך דין מטעמכם, בכדי לגלות אינספור פרטים ונספחים אותם יש לתקן במעמד סגירת עסקת הרכישה.

ניתן לשנות את פרטי החוזה

תפיסה נוספת שאותה יש לנתץ בכל הנוגע לרכישת דירה מקבלן היא נושא סעיפי החוזה. רבים מן הרוכשים דירות מקבלן, הם למעשה זוגות צעירים אשר עושים את דרכם הנדל"נית לראשונה בחייהם.

לאור העובדה כי מדובר בעסקת הנדל"ן הראשונה שלהם, אחת מן הטעויות הנפוצות הן המחשבה כי לא ניתן לבצע כל שינוי בפרטי החוזה. זוהי למעשה, אחת מן הסיבות המרכזיות מדוע יש להיוועץ עם עורך דין אשר ילווה את כלל העסקה. סעיפיו של החוזה יכולים להשתנות ולהתבטל במסגרת ניהול המשא ומתן. כך למשל, ניתן לבצע שינויים בזמני המסירה (לעתים קבלנים מבטיחים זמן הארוך יותר מן הקבוע בחוק), שירותי הנדל"ן המסופקים מטעם הקבלן (דוגמת רישום טאבו) ומספר הפעימות והמועדים שבהם יתבצע התשלום.

התייעצות עם עורך דין

משרד עורכי דין שירן גוילי-דהן, מלווה עסקאות נדל"ן בהיקפים משתנים, וחרט על דגלו לספק את ההגנה המלאה ללקוחותיו והשמירה על אינטרס הרוכשים / המוכרים.

משרדנו ממוקמים בראשון לציון. לקבלת פרטים נוספים התקשרו: 052-5488851 או השאירו פניה באתר.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן