ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

עורך דין נדל"ן מחיר

שכר טרחת עורך דין מקרקעין

לעורך דין נדל"ן מחיר המשתנה בשל מגוון רחב של גורמים, פרמטרים ומאפיינים. רבים מן המעורבים בעסקאות מקרקעין, ניגשים על-פי רוב בחשש מסוים לקבלת הייעוץ הראשוני, שכן הם אינם יודעים למה לצפות בכל הנוגע להצעת המחיר.

אם הגעתם למאמר זה, מרבית הסיכויים שכבר עברתם על פני מספר מאמרים נוספים שמטרתם היא להבהיר את עניין שכר הטרחה. למרבה הצער, ברפרוף קל על פני התשובות הקיימות ברחבי הרשת, מרבית ההסברים יכולים רק להוסיף על הבלבול עם פירוט נרחב ושימוש ניכר בשפה משפטית גבוהה.

במשרד עו"ד מקרקעין שירן גוילי דהן, חרטנו על דגלנו להפוך את הז'רגון המשפטי הסבוך של עולם הנדל"ן לנגיש ופשוט יותר. במאמר הבא נענה בהרחבה על הגורמים שמשפיעים על שכר הטרחה של עורך דין נדל"ן, כך שתוכלו לגשת לייעוץ הראשוני עם ידע נרחב ומבוסס יותר. קריאה נעימה!

ממה מושפע שכר טרחה של עורך דין נדל"ן?

לשירותיו של עורך דין נדל"ן מחיר מקובל בשוק העומד על סך 0.5% + מע"מ, והוא יכול להגיע עד לכ-2% מערכו של הנכס. בין הפרמטרים השונים אשר משפיעים על שוויה של העסקה, יש להוסיף את מורכבותה ומאפייניה: האם מדובר בליווי עסקת מכר או רכישה, האם ישנו צורך בתכנון מס, האם ישנם שעבודים ועיקולים הרשומים בנסח הטאבו ועוד.

בנוסף לכך, עורך דין וותיק בעל ניסיון עשיר בעסקאות נדל"ן עשוי לגבות מחיר גבוה יותר מאשר זה של עורך דין בתחילת דרכו. מה כדאי מבין השניים? למען האמת שהכול תלוי במידת הפדנטיות והחריצות. נדל"ן הוא עולם של תקנות, דינים ומספרים – אפשר להיות מעולה בתחום מן היום הראשון, הכול עניין של עניין בתחום ומוסר עבודה.

ומה בנוגע לקניית דירה מקבלן?

בקניית דירה מקבלן, רוכש הדירה נדרש לתשלום שכר טרחת עורך דינו של הקבלן. על-פי חוק, שכר הטרחה יעמוד על 0.5% ממחיר הנכס שרכש או 5,000 ₪, כאשר הקביעה היא על בסיס הנמוך מבין השניים. חשוב לציין, כי תוקפו של חוק זה, איננו נוגע לשכר הטרחה של עורך הדין המייצג את הצד הקונה.

הדירה ניתנה במתנה, האם זוהי עסקת נדל"ן?

העברה נכס ללא רווח נפוצה בקרב הורים המעבירים דירה במתנה לילדיהם. חשוב לציין כי על אף שמדובר בהעברה ללא רווח, הרי שזוהי עסקת נדל"ן לכל דבר ועניין. מטעם עורך הדין, נדרשת שורה של משימות הנוגעות לעריכת החוזה, דיווחי המס, רישום בטאבו ועוד. גם בעסקות שכאלו, נהוג שכר טרחה הנע בין 0.5% ועד 0.75%. עם זאת, חשוב לציין כי לעורך דין נדל"ן מחיר המשתנה בהתבסס על מורכבות העסקה.

בלבלתם אותנו, מה השורה התחתונה?

0.5% או 2%? הבדלים משמעותיים כאשר מדובר בעסקת נדל"ן המתאפיינת בסכומים בלתי מבוטלים.

ניתן לומר זאת כך: בעסקאות נדל"ן שאינן מביאות עמן מורכבות משפטית, הרי ששכר הטרחה על-פי רוב, יהא 0.5%. אם לצורך העניין מדובר בעסקה של נכסים מסחריים, אז הרי שאחוז שכר הטרחה יעלה.

לכל אלו מצטרפים מאפיינים שונים אשר יכולים לשנות את פני הדברים. כך לצורך הדוגמה, ישנן עסקאות נדל"ן הדורשות עבודת ניירת מרובה בכל הנוגע למיסוי המקרקעין. לא פעם, שעות העבודה המרובות וההשקעה בפרטי העסקה, יובילו להקלות משמעותיות ומשתלמות בגובה המס. מנגד, תיתכן עסקת נדל"ן בה תתגלה טעות סופר המצריכה התערבות משפטית לזירוז ההליכים והכשרת הצדדים לקראת סגירת המכירה/רכישה.

טיפ קטן שישאיר אתכם בטוחים ורגועים

אחד מן הגורמים המרכזיים לחיכוכים בין לקוחות לבין עורכי דינם, נובע מן הקושי לתחום את תשלום שכר הטרחה בבנק פעולות. לפיכך, המלצתנו היא להגדיר את שכר הטרחה מראש, על-ידי הסכם כתוב ובו יפורטו השירותים המשפטיים.

מאמר זה נכתב על-ידי משרד עורכי דין שירן גוילי דהן, ראשון לציון. לפרטים נוספים התקשרו: 052-5488851 או השאירו פניה.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן