ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

הפרת חוזה שכירות על-ידי השוכר

שוכר הדירה מפר את החוזה?

מרביתנו וודאי שומעים באופן חוזר ונשנה על רמיסתם של שוכרי הדירה עם העלאות דמי השכירות ושינוי התנאים באופן שלא אחת מאלץ את השוכרים הקיימים לעשות את החשבון ולבחון את כדאיות השכירות. אך מן העבר השני, גם משכירי הדירה פוגשים לא אחת באתגרים שונים לרבות שוכרים אשר מפרים באופן בוטה את תנאי השכירות הקיימים.

מטבע הדברים שכאנשי תרבות איננו יכולים לחייבם בדרכים כאלו ואחרות לביצוע האמור בחוזה השכירות, ועל-כן ישנם מקרים בהם אין כל ברירה אמתית אלא לשכור את שירותיו של עורך דין המתמצא בסוגיות אלו.

דירות להשקעה – היבטים שמרביתנו פחות מכירים

משרד עורכי דין מקרקעין שירן גוילי דהן חרט על דגלו לספק ללקוחותיו את מלוא המידע עבור כל עסקת מקרקעין מורכבת ומורכבת פחות כאחד. לפיכך מטרת מאמר זה היא לספק תרחישים שונים שבגינם ייתכן ותידרשו להליך משפטי ארוך ומורכב אל מול השוכרים.

דירות להשקעה הן דרך מצוינת לנצל הון קיים או להשקיע את ההלוואה לצורך קבלת תשואה נאה במרוצת השנים. ואכן, כאשר ההתנהלות מתקיימת כשורה וללא כל בעיה מצד השוכרים, הרי שאנו יכולים ליהנות משקט ולגבות את דמי השכירות הנדרשים. ועם זאת, איננו תמיד מודעים לאופיים של השוכרים אשר מתברר בהמשך הדרך כסוגיה מורכבת ומתישה.

נזק לפריטים בדירה

למרבה הצער, אנו עדים לא אחת לסוגיות משפטיות כנגד שוכרים בגין נזקים הנגרמים לרכוש הדירה או המבנה עצמו. בעלי דירות רבים יודעים למגן את עצמם היטב בעזרת חוזה שכירות אשר מציין את ההקפדה על שלמות הרכוש והמבנה, וחובתם של השוכרים בתשלום עבור כל נזק אשר עונה על הקריטריונים שנקבעו בוזה.

בפועל, לא אחת מתברר כי בעת תקריות שכאלו, הרי שהשוכרים אינם ממהרים לשלוף את ארנקם. כמו כן, אין המשכירים יכולים לפקח על הנעשה בדירה בכל עת, וודאי שלא ירצו לחדור לפרטיותם של השוכרים. כך מתקיים מצב שבו השוכרים עוזבים את הדירה ומותירים חפצים שונים שבורים מבלי שהודיעו על כך.

לרוב ניתן לפתור את הסוגיה בקלות רבה עם שיק ביטחון אשר ניתן על-ידי השוכר. אם החלטתם להתחיל ולהשכיר דירה שהשקעתם בה, מוטב שתיוועצו עם עורך דין שיספק לכם הכוונה לחוזה שכירות שיגן עליכם וצעדים שימגנו אתכם מפני נזקים.

חוסר רצון לעזוב את הנכס

אך המקרה שתואר לעיל הוא עוד קל ופתיר, עוד מבלי שנידרש כלל לדון על כך אל מול השוכרים. מקרה משפטי מורכב הרבה יותר הוא דייר אשר החליט על דעת עצמו להישאר בנכס גם אחרי שחוזה השכירות תם.

לא אחת אנו יכולים לגלות כי פניה לערכאות משפטיות יכולה להתברר כהליך מורכב, ארוך וממושך. בכל העת הזו, הרי שייתכן מאוד והדייר ימשיך לגור בנכס, ואנו מצדנו נותרים ללא הכנסה מן ההשקעה הנדל"נית שנראתה כה מבטיחה. במקרים שכאלו מוטב לנסות ולסיים את הסאגה בדרכי נועם, וניתן ואף מומלץ לערב עורך דין אשר ינסח אי אילו התראות מאיימות ומפורטות באשר להשלכות המעשים.

כיצד ניתן להתמגן מפני הפרת חוזה?

למעשה איננו באמת יכולים להתמגן באופן הרמטי מפני שוכרים המפרים את החוזה. מדובר הרבה פעמים בתעוזתו של השוכר, והרי שכל שומר חוק הגון יידע לכבד את סעיפיו השונים.

ועם זאת, צעד חשוב שבהחלט ניתן לעשותו הוא לנסח חוזה שכירות יחד עם עורך דין מקרקעין מנוסה, אשר מתמצא בנושאי שכירות ושיידע לספק את הנוסח אשר מותיר אתכם מוגנים ככל הניתן.

כך לצורך הדוגמה, הוספת שיק ביטחון כחלק מתנאי השכירות ההתחלתיים, היא אמצעי יעיל להבטחת השקט הנפשי עבורכם כמשכירים. חוזה שכירות יכול ואף רצוי שיכלול פיצויים בגין עזיבת השכירות בטרם המועד המצוין או ללא כל התרעה שנקבעה מראש.

באם החלטתם לרכוש דירה עבור השקעה, הרי שהתייעצות עם עורך דין נדל"ן לאורך עסקת המקרקעין ובטרם חתימה אל מול שוכרים פוטנציאליים היא מומלצת ואף חשובה.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן