ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

עורך דין מומחה למיסוי מקרקעי

עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין

ישנן סיבות רבות מדוע לפנות אל עו“ד מקרקעין בעת ביצוע עסקאות, אך אחת מהן היא שזהו עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין. איך שלא נסתכל על זה, כל סוג של עסקה מביאה איתה גם סוגיות הקשורות למיסוי.

בישראל ישנה מערכת מיסוי מורכבת, היא כוללת מס רכישה שעליכם לשלם בעת רכישת דירה, ומס שבח שיש לשלם בעת מכירת הנכס וגם מסים נוספים. אך בין כל סוגי המסים ישנם מקרים שונים היוצרים סוגיות מס מורכבות, ובעיקר פוטנציאל לפטורים והטבות מס. אך על מנת ליהנות מכל אותם פטורים והטבות יש לתכנן היטב את העסקאות. מי שאינו מבין היטב את חוקי המקרקעין וחוקי המיסוי עשוי למצוא את עצמו משלם מסים בסכומים גבוהים מאוד. עורך דין לענייני מקרקעין הוא הכתובת הנכונה לפני שמבצעים כל עסקה, עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין יכול להעניק לכם הרבה ערך מוסף. זוהי אינה הוצאה מיותרת, שכר טרחה עורך דין מקרקעין מתגמד לעומת החיסכון שתוכלו להשיג.

היבטי המס הם חלק חשוב מעסקאות המקרקעין, אך הם רק צד אחד של המטבע. עו“ד למקרקעין מעניק לכם ליווי מלא בעסקות נדל“ן ומאפשר לכם תמיד להיות על הצד הבטוח. הוא מבצע את כל בדיקות הנאותות המשפטית, ומנסח חוזה המעניק לכם מנגנוני הגנה.

עו"ד למקרקעין

עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין

ישנם סוגים שונים של עסקאות מקרקעין וכל אחת מתבצעת בנסיבות אחרות. למשל יש הרוכשים דירת מגורים, ויש הרוכשים דירה להשקעה. ושיהיה ברור, מבחינת החוק כאשר מדובר ברכישת דירה שנייה אתם נחשבים כמשקיעים. כל הבדל קטן שכזה יוצר שינוי במדיניות המיסוי, והסכומים שעומדים על הפרק הם גדולים מאוד.

מסים צריך לשלם על פי חוק, ושום עורך דין לא יעזור לכם להתחמק מחובתכם החוקית. אך החוק משאיר גם מקום לתכנוני מס מורכבים המאפשרים לקבל פטור ממסים בנסיבות מסוימות או תעריפים מופחתים. עו“ד למקרקעין הבקיא בכל חוקי המקרקעין והמיסוי יודע כיצד לסייע לכם לבצע את העסקאות באופן המאפשר לכם להפחית את נטל המס בעסקה. הכל כמובן במסגרת החוק. לצורך הדוגמה ניתן לבצע העברת דירה במתנה וכך לחסוך במס רכישה ומס שבח.

תכוני המס חשובים מאוד בכל עסקת מקרקעין, בין אם אתם בצד המוכר נכס או בצד הרוכש נכס. בין אם אתם אנשים פרטיים הרוכשים או מוכרים דירה, ובין אם אתם קבלנים ותאגידים המבצעים עסקאות נדל“ן.

העברת דירה במתנה

העברת דירה במתנה

העברת דירה במתנה היא אחד הכלים שיש לכם לצורך הפחתת נטל המס, כמובן שיש לה סיבות שונות ויתרונות שונים מלבד ענייני המיסוי, אך כמו תמיד המיסוי הוא שיקול מרכזי בכל עסקת מקרקעין.

העברת דירה במתנה מתבצעת על פי חוק המתנה התשכ“ח 1968. על פי דרישות החוק זו צריכה להיות העברה ללא תמורה. לא תמורה כספית ולא טוב הנאה לכם או לצד שלישי. זהו התנאי הבסיסי על מנת ליהנות מהטבות המס שהחוק מאפשר.

לדוגמה אדם המחזיק בבעלותו דירה ורוצה לרכוש דירה נוספת, יידרש לשלם מס רכישה בתעריך גבוה מכיוון שהחוק מתייחס אליו כמשקיע. אם תמכרו את הדירה לצורך רכישת הדירה הנוספת, תזדקקו לשלם מס שבח. עו“ד דין מומחה למיסוי מקרקעין יכול לעזור לכם לתפור עסקת מתנה המזכה אתכם מפטור ממס רכישה, ופטור ממס שבח עבור מקבל המתנה. זה יכול לחסוך לכם סכומים גדולים מאוד.

כמובן שישנן סיבות נוספות להעברת נכס במתנה, כמו למשל לצורך מניעת סכסוכי ירושה, או הגנה על נכסים בהליכי חדלות פירעון.

עו“ד למקרקעין

ישנם סוגים שונים של עסקאות מקרקעין, לא רק מכירה ורכישה של דירות. ישנן עסקאות שונות הכוללות קבוצות רכישה, הסכמי קומבינציה, יזמות נדל“ן, השקעות בנדל“ן מסחרי ועוד. בכל עסקה שכזו ישנם היבטים כלכליים, היבטי מיסוי והיבטים משפטיים, ולכן תמיד חשוב לעשות אותו בסיוע וליווי של עורכי דין נדל“ן.

עורכי דין למקרקעין מכירים את כל ההליכים, הבירוקרטיה, החקיקה והסיכונים הפוטנציאלים בעסקאות. הם יודעים ממה צריך לבדוק לפני עסקה, הן מבחינת הקונה והן מבחינת המוכר, ואיך להתנהל מול בנקים, ממנהל מקרקעי ישראל וכל הגופים הרלוונטיים. בעזרתם תוכלו לקדם את עסקאות המקרקעין בצורה נוחה ומהירה, תוך כדי הפחתת כל הסיכונים.

עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין

שירן גוילי דהן, עורכת דין מקרקעין ומגשרת

מעוניינים לבצע עסקת נדל“ן? אנו מעניקים שירותים משפטיים מקיפים בכל סוגי עסקאות הנדל“ן ומקרקעין. כאן תוכלו לקבל סיוע בעת רכישת דירה מקבלן, מכירת דירה, יזמות, תמ“א 38, הסכמי קומבינציה ועוד מבחר סוגי עסקאות.

עורכת הדין שירן גוילי דהן מוסמכת תואר שני במשפטים, LL.B בהצטיינות (עם התמחות בדיני מקרקעין) מטעם אוניברסיטת בר-אילן. לצד עבודתה המשפטית, עו"ד גוילי דהן משמשת כמרצה בנושא "משפט ומיסוי מקרקעין" בקורסי יזמות ונדל“ן וחברה בוועדת הקניין של לשכת עורכי הדין.

הוראות הגעה למשרדינו תוכלו למצוא בגוגל מי ביזנס

 

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן