ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

היבטים לטיפול לאחר קבלת דירה בירושה

צוואה היא אחד מן המסמכים המשפטיים החשובים ביותר, ובאמצעותה אדם מחליט כיצד יחולק רכושו לרבות ממון ונכסי נדל"ן וזאת לאחר מותו. עבור כל מי שרוצה לדעת כי הוא נמצא בשליטה מלאה בכל רגע נתון, מסמך משפטי זה הוא הדרך היחידה שבאמצעותה בעל הנכסים יידע באופן מדויק כיצד תתקיים חלוקת הרכוש שלו לאחר מותו.

אך בעוד שבעלי הצוואה יודעים היטב שאת 'חלקם בעסקה' הם עשו נאמנה, הרי שרבים מיורשי הדירות פוגשים לראשונה בהיבטים משפטיים סבוכים אשר לא אחת מצריכים את ייעוצו המשפטי של עורך דין מקרקעין וכל שכן אשר מתמחה בדיני ירושה וצוואות.

מיסוי על דירת ירושה

תחום מיסוי המקרקעין נחשב לסבוך ומורכב למדי, ומספיק שנחמיץ ולו היבט קטן אחד, כדי שתשלום המס בעבור המדינה יפתיע אותנו ויעלה לנו בסכום בלתי מבוטל. על כן, חשוב לדעת שקבלת דירה בירושה אינה נחשבת כמכירת מקרקעין בכל הקשור אל מיסוי ולכן, יכולים היורשים לרשום אותה על שמם וזאת ללא הצורך בהצגת אישור על תשלום מס רכישה או שבח.

היבט זה מקל על פרוצדורת רישום הזכויות. ולמרות זאת, מוטב לדעת כי ברגע שבו היורשים אכן מעוניינים לממש את הנכס שזה עתה קיבלו ולמכרו במסגרת עסקת מקרקעין, הרי שיידרשו לשלם מס על הדירה באם יש לזכותם יותר מדירת מגורים אחת. כיוון שכל מקרה לגופו ו – 'פטור דירת ירושה' אינו חל על כל אחד, חשוב להתייעץ עם עורך דין המומחה בתחום. היבט נוסף אותו יש לקחת בחשבון הוא ההבדל שבין מכירת קרקע או אדמה חקלאית שהתקבלה בירושה לבין מכירת דירה שהתקבלה בירושה. מספיק להבין את מידת המורכבות של הנושאים ה'פשוטים' יותר, כדי להסיק שמעורבותו של עו"ד היא בגדר המלצה חמה.

רישום של דירת ירושה בטאבו

לאחר קבלת דירה בירושה, יש לקבל צו ממשרד המשפטים וצו מהרשם לענייני ירושה. לאחר מכן יש להוכיח שהנפטר לא הותיר אחריו חובות לעירייה. רק לאחר אלו, ניתן לבצע רישום בטאבו. יש לקחת בחשבון שמלבד הצווים והמסמך מהעירייה בו רשום כי לנפטר אין חובות, חשוב להביא צילום תעודת זהות של היורש, טופס בקשה לרישום הורשה (טופס זה חייב להיות חתום ומאומת על ידי עורך דין), וכן שובר תשלום של אגרת הטאבו ששולמה.

כיוון שמדובר בתהליך בירוקרטי שלעתים נמשך זמן רב, תוכלו לייעל ואף לקצר את התהליך באמצעות השכרתו של עורך דין המומחה בתחומי מקרקעין וצוואות.

שירות פינוי ירושות – פינוי דירות ירושה

כיוון שברוב הפעמים אנשים מקבלים בירושה דירה בה התגורר המנוח טרם מותו, לעתים הדבר הראשון אותו הם מעוניינים לעשות וזאת לאחר רישום הדירה בטאבו, הוא פינוי הציוד שנותר מאחור. אם אינכם מעוניינים להתעסק עם העיזבון וזאת מסיבות רגשיות ו/או משום שאין לכם זמן להתחיל לארוז את החפצים, בוודאי תשמחו להכיר שירות פינוי ירושות הכולל צוות מקצועי שעוסק בתחום פינוי דירות. שירות שכזה יכול לסייע במיון החפצים וניקיון הדירה בטרם מכירתה וזאת באם והתקבלה החלטה משותפת מצד כלל היורשים. חשוב לדעת כי פינוי הדירה לאחר פטירתו של בעל הנכס עלול להיות חשוב ואף קריטי לאור הימצאותם של חפצים יקרי ערך החשופים לפריצות.

לקבלת ליווי משפטי מקצועי מטעם עורך דין מקרקעין המתמחה בקבלת דירות בירושה, השאירו לנו פניה או צרו עמנו קשר טלפוני במספר: 052-5488851.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן