ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

רוכשים דירה? – על הדברים האלה אסור לכם לוותר!

אל"ף בי"ת לפני הצעד הגדול

מי שרוכש דירה בארץ או בחו"ל יודע כי מדובר באחת העסקאות הרציניות החשובות והגדולות שהוא יבצע בחייו. לרכוש נדל"ן בישראל, זאת משימה לא קלה שכוללת דרך חתחתים רצופה בבירוקרטיה, מסמכים, בדיקות, גיוס הון עצמי ובחירת משכנתא. לכן חשוב לדעת על מה אסור לוותר בתהליך:

ביטוח דירה

לפני הכול, חשוב לדעת כי ברגע שביצעתם עסקת רכישה: יש לבטח את הדירה שרכשתם. פוליסת ביטוח דירה, תספק כיסוי הוצאות שיקום מבנה במקרים של שריפות, הצפות, ונדליזם ונזק לרכוש. חשוב לבחור פוליסה מתאימה אשר במקרה של נזק גדול תאפשר תביעת חברת ביטוח שסיפקה לכם את הפוליסה. ביטוח המבנה והתכולה חשובים מאד בעיקר בסמוך למעבר או לרכישה.

עורך דין קניית דירה מקבלן

במידה ובחרתם דירה מקבלן והמבנה נמצא בבנייה, כדאי שיהיה לצידכם עורך דין שעוסק בנדל"ן. איש מקצוע זה יוכל לספק לכם את כל ההגנה הייצוג כמו גם את הידע בנוגע לביצוע העסקה הטובה ביותר. עורך הדין יבחן את חוזה המכר, את התשלומים ואת ה"מוקשים" שעלולים להתגלות בחוזה. עוד הוא יספק לכם ייצוג במקרה של תביעה נגד הקבלן.

עורכי דין שעוסקים בקניית דירה יעזרו לכם להתנהל נכון יותר במקרים של עריכת נספחי שיוניים בהסכם, בעת איחור מסירת הדירה, בחתימה על החוזה, ובמקרים של טעויות ובעיות בתהליכי הבנייה.

עורך דין תמ"א 38

נושא ההתחדשות העירונית כבר נמצא על הפרק במשך עשורים, בעוד שזוגות צעירים, משפחות וקשישים בוחרים לרכוש דירות שהן חלק מן ההתחדשות. בכך אפשר לקנות דירה במחיר נוח שתבנה על בניין קיים. עם זאת, גם בעסקה מסוג זה דרוש עורך דין מקצועי שיעניק ליווי וייעוץ עבור משתתפים בפרויקט תמ"א 38. גם מי שנמצא בבניין וכבר יש לו נכס במבנה שעובר התחדשות עירונית – יזדקק לעורך דין שייצג אותו ואת הדיירים, מול היזם.

בחינת הקבלן המבצע

בזמן שאתם רוכשים דירה מקבלן, יש לוודא כי מדובר בקבלן או יזם אמין שלא הוגשו נגדו תביעות בעשור האחרון. קבלנים רשומים בפנקס הקבלנים הם כאלה שמומחים בעבודתם ועוסקים בתחום יותר מחמש שנים. בחירת דירה מקבלן רשום תבטח את העסקה.

בדיקות טאבו

לפני שאתם מבצעים רכישת דירה, חשוב לבדוק את הזכויות בטאבו של הנכס, כמו גם לוודא כי אין עיקולים על הנכס. בדיקות כאלה אפשר לבצע באמצעות עורך דין שילווה אתכם בזמן הרכישה. אם תרצו, תוכלו לבצע בדיקה עצמאית דרך פנייה אל משרד הבינוי והשיכון שם פרטים על דירות רשומות בטאבו, כמו גם על עיקולים וזכויות דיירים.

בדיקת שמאי

בזמן שאתם רוכשים דירה יד שנייה או דירה חדשה, רצוי שתשכרו שמאי מקרקעין שיגיע ויעריך את שווי הנכס. שמאי מקרקעין ידע לבצע את כל הבדיקות כדי להעריך את שווי הנכס, גם לפי המבנה עצמו אבל גם על פי הבניין שבו הוא נמצא, אזור המגורים, פוטנציאל להתפתחות באזור וכדומה.

ביצוע בדק בית

אם המבנה שאתם רוכשים נמצא בבנייה או בשיפוצים, מומלץ שבזמן העבודה וההקמה, יגיע למקום מומחה בביצוע בדק בית. מומחה כזה ידע להתריע ולאתר ליקויים, כמו גם יסייע לסיים כמה שיותר מהר ובבטיחות את עבודות הבנייה או השיפוצים.

המלצות ממי שכבר קנה דירה

כאשר אתם נמצאים בתהליך של רכישת נכס, כדאי לקבל טיפים והמלצות ממי שכבר עבר את התהליך. מי שרכש דירה יד ראשונה או דירה יד שנייה, יוכל לכוון אתכם לבחירה נכונה ולהדגיש נושאים שכדאי לשים אליהם לב. בהצלחה!

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן