ייעוץ נדל"ן

לתיאום פגישה

חוזה שיפוץ דירה מול קבלן

שיפוץ הדירה הוא מהלך משמעותי שטומן בחובו היקף הוצאות לא קטן כלל. ניתן לערוך שיפוץ לדירה לצורך פונקציונליות מרבית ונוחות מן הנכס, אך יש רבים שבוחרים לבצע שיפוץ כולל לצורך השבחתו ומכירתו בערך הגבוה מזה הקיים.

אם נדמה כי תהליך השיפוץ הממושך הוא זהו אשר צריך להדאיגנו, הרי שכדאי לשים את הדגש על שני היבטים מרכזיים: האחד מציאת קבלן אמין אשר יעשה את עבודתו נאמנה, והשני אליו נתייחס במאמר זה הוא סגירת חוזה שיפוץ דירה מול קבלן אשר יחייב אותו בביצוע העבודה באופן שאיננו משתמע לשני פנים, והכי חשוב שיותיר אותנו מרוצים.

מגנו את עצמכם משפטית

אמנם מדובר בשיפוץ הבית ואין אנו נדרשים כרגע לרכישת או מכירת נכס. אך מוטב להסתכל על מהלך שכזה כאל מעין מיני עסקת נדל"ן. במעמד החוזה, עלינו לפעול כדי לעגן את הקבלן על כלל התחייבויותיו עבורנו, והלכה למעשה להסדיר את כלל היקף העבודה תחת מסמך משפטי מחייב. יש להעמיד את התחייבויותיו של קבלן שיפוצים במרכז החוזה דרך שורה על הבנות, סעיפים וחובות. זכרו כי כל הבטחה או התחייבות שניתנה על-ידי הקבלן בעל-פה, הרי שהיא יכולה להוביל לתסבוכת משפטית ארוכה באם ויתברר כי הדבר לא בוצע בפועל.

מה חשוב שייכלל בחוזה שיפוץ הדירה?

במסגרת החוזה מול קבלן השיפוצים, נרצה לכלול אלמנטים שונים לרבות מפרט טכני, התחייבויותיו של הקבלן לביצוע כלל עבודת השיפוץ על פי הסטנדרט הנהוג בחוק והוצאת היתרי בנייה באם והדבר יידרש לכך.

בהתחשב בסוג השיפוץ הנדרש, הרי שמוטב לשקול שורה של התחייבויות נוספות. ישנו הבדל ניכר בין הקמת קיר גבס בבית על-ידי קבלן שיפוצים, אל מול יצירת בריכה אשר דורשת אישורים מנהלתיים. במקרים שכאלו, הרי שמוטב לערב בפרויקט איש מקצוע נוסף אשר יסייע ביצירת החוזה על כלל סעיפיו השונים לרבות אינסטלציה, ריצוף ועבודות בטון או גבס.

היבט נוסף וחשוב לא פחות אשר צריך להיכלל במסגרת ההסכם הוא מודל התשלום. הרי שתרצו הבטיח כי הקבלן יקבל תשלום מדורג על פי אבני הדרך שביצע ובהתאם לעמידותיו בהתחייבות הרשומות בחוזה. כמו כן, את התשלום האחרון, מוטב לשמור לשלב שלאחר מסירת הנכס עם תום השיפוצים, ואם ניתן אז הרי שגם לאחר בדיקת המוצר הסופי וביצוע כלל התיקונים הנדרשים.

בין שמדובר בשיפוצים שנועדו להשבחת נכס ובין שמדובר בשיפוצים תקופתיים מתוך רצון אישי, הרי שמוטב להכליל בהסכם גם את נושא הבאת אנשי מקצוע לבדק בית. בדיקה זו מבוצעת בתום הפרויקט ומהווה חלק בלתי נפרד מהאחריות שנותן לכם הקבלן בעבור עבודתו.

שתפו מאמר זה

לפרטים התקשרו 052-5488851 או השאירו פניה​

052-5488851 | ייעוץ משפטי

דילוג לתוכן